کدامیک از انواع عصاره های بره موم در بازار عرضه شده اند؟ چگونه می توان عصاره بره موم اصل و تازه را با نازلترین قیمت در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل، خریداری کرد؟
ارزشمندی و شگفتی بی نهایت زنبورعسل از آنجا دو چندان می گردد که این موجود خارق العاده ی آفرینش الهی، انواع فرآورده هایی را تولید نموده که هم در کندو عسل و هم برای انسان ها، از نقش مفیدی برخوردار بوده و هیچ موجود دیگری همچون خاصیت ارزشمندی نداشته است.
آیا می دانید که یکی از این فرآورد های مفید، بره موم بوده که با توجه به ترکیباتی که داشته، هم در کندو عسل و هم به عنوان یک گیاه دارویی، برای انسان ها از خواص مفید دارویی و درمانی برخوردار بوده است؟
بله بره موم، ماده ای تولید شده در کندو عسل توسط زنبورهای کارگر بوده که از شیره، رزین و صمغ درختان به همراه گرده و عسل به همراه ترشحات بزاق دهان زنبورها تولید گردیده که عمدتا در ابتدای ورود به کندو عسل وجود داشته و از نقش مهمی برخوردار می باشد.
گفتنی است که بره موم ماده ای تیره رنگ و چسبناک بوده که دارای خواص ضدباکتریایی و ضدآلودگی می باشد که وجود آن در کندو عسل، نقش مهم ضدعفونی کنندگی و پیشگیری از شیوع بیماری ها و آفت ها به داخل کندو عسل را ایفا نموده است و حتی می تواند در ترمیم شکستگی های کندو هم، از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
امروزه زنبورداران با استفاده از تله بره موم، این ماده را از کندو عسل جمع آوری کرده و به جهت آنکه از خواص مفید دارویی نیز برخوردار بوده، آن را به بازار عرضه داشته اند. اما آیا می دانید که بره موم چگونه به بازار عرضه شده و چه خواصی را برای انسان ها داشته است؟

چگونگی عرضه بره موم

خب همانطور که متوجه شدید، بره موم از خواص مفید دارویی برخوردار بوده که زنبورداران را مجاب نموده تا این ماده ارزشمند را از کندو عسل جمع آوری کرده باشند و به بازارهای فروش عرضه نمایند.
گفتنی است که چون بره موم دارای ترکیباتی غیرقابل هضم و دفع بوده، با استفاده از حلال هایی چون آب، روغن و الکل، انواع عصاره های بره موم را روانه بازار نموده اند که هم از مواد موثره ی بیشتری برخوردار بوده و هم قابل سازگاری با بدن تمامی انسان ها می باشد. انواع عصاره های بره موم عبارتند از:

  1. عصاره آبی بره موم با حلال آب.
  2. عصاره روغنی بره موم با حلال هایی چون روغن هسته هلو و بادام.
  3. عصاره الکلی بره موم.

گفتنی است که عصاره الکلی بره موم از مواد موثره ی بیشتری برخوردار بوده و از عصاره روغنی بره موم، برای موارد گوناگونی در صنایع مختلف بهره برداری نموده اند که به عنوان مثال می توان به تولید کرم بره موم اشاره داشت.

عصاره بره موم

فواید عصاره بره موم

گفتنی است که عصاره بره موم به عنوان فرآورده ای که امروزه در صنایع گوناگون دیگری هم کاربرد داشته، به عنوان یک دارویی گیاهی می تواند خواص درمانی ذیل را برای انسان ها داشته باشد:
بره موم دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و در پیشگیری از مبتلا شدن به سرطان و درمان آن، موثر بوده است.

  • جلوگیری از ریزش مو.
  • درمان مشکلات دهان و دندان.
  • کاهش دهنده کلسترول خون.
  • بهبود رماتیسم و دردهای عضلانی.
  • درمان مشکلات گوارشی و کبد.
  • درمان تنگی نفس و آسم.

در حال حاضر شما می توانید انواع عصاره بره موم خالص و اصل را با قیمت بسیار مناسبی از مراکز فروش معتبر در کشور؛ خریداری کنید. جهت آگاهی از چگونگی خرید انواع محصولات زنبورعسل ایرانی به خصوص عصاره بره موم، با کارشناسان این مراکز معتبر، ارتباط مستقیم داشته باشید.