بره موم یکی از ارزشمندترین فرآورده های آنتی اکسیدانی زنبورعسل بوده که امروزه می تواند از خواص مصرف فراوانی در درمان بسیاری از بیماری ها برخوردار باشد.
عمدتا مصرف کنندگان جدی عسل طبیعی، هنگام خرید عسل از مراکز فروشگاهی معتبر، بدون شک نام بره موم را شنیده اند اما شاید هنوز هم نمی دانند که مصرف این ماده به عنوان یک داروی گیاهی، می تواند از خواص مفیدی برای انسان ها برخوردار باشد.
گفتنی است که بره موم، ماده ای چسبناک و تیره و سیاه رنگ بوده که زنبورهای کارگر آن را از شیره و صمغ درختان و گیاهان جمع آوری کرده و همراه با بزاق خود، وارد کندو عسل نموده اند.
بره موم عمدتا در ابتدای ورود به کندو عسل قرار داشته تا با توجه به خواص ضدباکتری و ضدآلودگی خود، مانع از شیوع آلودگی ها و بیماری ها به داخل کندو عسل گردد. از جمله دیگر نقش های بره موم در کندو عسل، می توان به پرنمودن سوراخ های پرواز در فصل زمستان و همچنین ترمیم شکستگی های کندو عسل نیز اشاره داشت.
بله بره موم، ماده ای با خواص ضدآلودگی، ضدباکتریایی و همچنین آنتی اکسیدانی بوده که آزمایشات گوناگون بر روی ترکیبات آن نشان داده که امروزه مصرف خالص ترین نوع آن، می تواند اثرات مثبت دارویی و درمانی به خصوص خاصیت بالای ضدسرطانی را داشته باشد.
اما آیا می دانید که بره موم چگونه به مصرف انسان ها می رسد و چگونه می توان در میان بازارهای تبلیغاتی گوناگون و وجود انواع بره موم های تقلبی و وارداتی با کیفیت پایین، بره موم اصل و خالص را خریداری کرد؟

مصرف بره موم

چگونگی مصرف بره موم

همانطور که متوجه خواص موجود در ترکیبات بره موم خالص شدید، باید گفت که امروزه زنبورداران با استفاده از تله بره موم، توانسته اند انواع بره موم خام و اصل را از کندو عسل جمع آوری کنند. اما آیا همین بره موم خام باید به مصرف انسان ها برسد؟
باید گفت که در واقع بره موم خام جمع آوری شده از کندو عسل، دارای ترکیبات غیرفعال و غیرسازگار با بدن انسان ها بوده است. به همین سبب زنبورداران با استفاده از روش هایی مانند قرار دادن بره موم خام در حلال هایی چون آب، روغن و الکل، انواع پودر و عصاره های آبی، روغنی و الکلی بره موم را تولید نموده اند که از مواد موثره ی بیشتری برخوردار بوده و می تواند سازگاری بیشتری را با بدن انسان ها داشته باشد.
البته گفتنی است که امروزه توسط شرکت های معتبر در کشور ما و حتی در دنیا، از بره موم دیگر فرآوره هایی چون قرص، کپسول و کرم بره موم تولید نموده اند که همگی آنها همان خواص منحصربفرد عصاره و پودرهای بره موم را دارا می باشند.
اما با توجه به اینکه بیبشتر انسان ها علاقه مند به مصرف پودر بره موم همراه با عسل طبیعی به صورت خوراکی بوده اند، امروزه در مراکز فروش معتبر محصولات زنبورعسل ایرانی، شما می توانید انواع پودر خالص بره موم را با قیمتی مناسب خریداری کنید.
در پایان ذکر این نکته ضروری است که مصرف بره موم، می تواند خواصی چون، درمان سرطان های دستگاه گوارش، مشکلات گوارشی، درمان ریزش مو، درمان آفت دهان، درمان کلسترول و فشار خون و عدم تشکیل هورمون های سرطانی را دارا باشد.
خوشبختانه امروزه شرایط ویژه ای برای مشتریان در سراسر کشور فراهم شده تا با ارتباط داشتن با کارشناسان و مشاورین در مراکز فروش معتبر محصولات زنبورعسل ایرانی، خریدی بدون دغدغه از قیمت و کیفیت این محصولات را تجربه کنید.