آیا می دانید که چرا امروزه به جای بره موم خام، عصاره بره موم خرید و فروش می گردد؟ آیا مراکز معتبر فروش انواع بره موم اصل در کشور را می شناسید؟
بره موم را در کندو عسل، زنبورهای کارگر توسط رزین و صمغ موجود در گیاهان و درختان تولید نموده و این ماده ی تیره رنگ و صمغی شکل را می توان در جداره ها و دیواره های کندو عسل، مشاهد نمود که خب از نقش مهمی هم در کندو عسل برخوردار بوده است.
گفتنی است که بره موم، ماده ای حاوی گرده و حتی عسل می باشد که علاوه بر دارا بودن مواد معدنی، دارای خواص ضدآلودگی و باکتریایی می باشد که می تواند در ضدعفونی نمودن پاهای زنبورهای کارگر که دائم در حال رفت و آمد می باشند، مفید واقع شده و به طور کلی، مانع از شیوع انواع بیماری ها و آلودگی ها به داخل کندو گردیده است.
بره موم امروزه به عنوان یک دارویی گیاهی در میان مصرف کنندگان جدی عسل طبیعی شناخته شده و اگر شما هم به فروشگاه های معتبر پخش عسل طبیعی رفته باشید، بدون شک نام بره موم را شنیده اید. آیا می دانید که بره موم را چگونه به بازار عرضه می کنند و چه خواصی را برای مصرف این ماده، برشمرده اند؟
شایان ذکر است که زنبورداران، می توانند با استفاده از تله هایی سوراخ دار بر روی کندو عسل، انواع بره موم خالص را جمع آوری کنند. در واقع زنبورهای کارگر با دیدن این تله های سوراخ دار در کندو، جهت در امان ماندن از تهدید جانبی، این سوراخ ها را با بره موم پر کرده و سبب شده اند تا با این روش صنعتی، زنبورداران بره مومی خالص و اصل را جمع آوری کنند.
اما بره موم خامی که از کندو عسل بدست آمده، نمی تواند سازگاری مناسبی را با بدن انسان ها از نظر هضم بالا داشته باشد، به همین سبب زنبورداران با استفاده از روش هایی چون، قرار دادن بره موم خام در حلال های گوناگون، انواع پودر و عصاره بره موم را تولید و روانه بازارهای مصرفی نموده اند.

عصاره بره موم

عرضه عصاره بره موم

بله همانطور که متوجه شدید، امروزه در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل، پودر و عصاره بره موم به جای بره موم خام، عرضه می گردد، چرا که از مواد موثره ی فعال بیشتری برخوردار بوده و می تواند سازگاری بهتری را با بدن انسان ها داشته باشد.
شایان ذکر است که زنبورداران با قرار دادن بره موم خام در حلال های گوناگون، انواع عصاره بره موم ذیل را روانه بازارهای فروش کرده اند:

  1. عصاره آبی بره موم.
  2. عصاره روغنی بره موم.
  3. عصاره الکلی بره موم.

در این میان باید اشاره داشت که حلال عصاره روغنی، انواع روغن های هسته هلو و یا بادام می باشد که خب از این عصاره، بیشتر در صنایع گوناگونی چون تولید انواع کرم بره موم، بهره برداری نموده اند.
اما به طور کلی می توان گفت که جهت مصرف عصاره بره موم، عسل طبیعی بهترین ماده برای ترکیب با بره موم بوده که می تواند به عنوان یک خوراکی، مورد استفاده انسان ها قرار بگیرد.
شایان ذکر که مصرف بره موم می تواند در درمان بسیاری از مشکلات گوارشی و درمان سرطان های این دستگاه، موثر باشد، چرا که بره موم خاصیت بالای آنتی اکسیدانی داشته و از تشکیل تومورها و رادیکال های آزاد در بدن انسان؛ جلوگیری نموده است.
البته امروزه به سبب حمل و نقل و نگهداری آسان، از پودر و عصاره بره موم، قرص و کپسول بره موم نیز تولید گردیده که خب بیشتر افراد خواهان تهیه پودر و عصاره طبیعی بره موم بوده اند.
با توجه به اینکه امروزه انواع بره موم های تقلبی و گاها وارداتی در برخی از بازارها وجود داشته، شما می توانید با در ارتباط بودن با مشاورین مراکز معتبر خرید و فروش محصولات زنبورعسل ایرانی، از زنبورداران معتبر در کشور، انواع بره موم خالص و عصاره بره موم اصل را با قیمت خوبی خریداری کنید.