آیا می دانید که عسل ارگانیک چه مشخصات و خواص مصرفی را داشته است؟ کدام مراکز توزیع عسل در کشور، بهترین عسل ارگانیک را با قیمت خوبی عرضه داشته اند؟
تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور و در دنیا، همواره به دنبال تولید بهترین و خالص ترین عسل با درصد خوبی از ارگانیک بودن عسل می باشند و خب به جرئت می توان گفت هنوز هم تعداد این تولیدکنندگان، در کشور ما معدود می باشد.
در واقع باید گفت که عسل ارگانیک، عسلی تولید شده بدون دخالت هیچگونه ماده ی شیمیایی بوده و زنبورداران می بایستی با دخالت کامل زنبورعسل و در شرایطی کاملا استاندارد و بهره گیری از یک کندو عسل مناسب، در راستای بالا بردن درصد ارگانیک بودن عسل، تلاشی جدی کنند.
گفتنی است که عسل ارگانیک که عمدتا در آزمایشگاه های کنترل کیفی عسل مورد تست قرار گرفته، می تواند سازگاری بهتری با بدن انسان ها داشته و به راحتی جذب و دفع گردد و همواره مصرف اینگونه از عسل تولید شده، مورد سفارش قرار گرفته و می تواند خواص دارویی و تغذیه ای بسیاری را دارا باشد.
اما خب امروزه برخی از اقدامات خواه آگاهانه و یا ناآگاهانه توسط زنبورداران سبب گردیده تا از درصد ارگانیک بودن عسل، کاسته گردد و این زنبورداران می توانند با رعایت یکسری از نکات مهم، میزان ارگانیک بودن عسل طبیعی را بالا ببرند.

بهترین عسل

نکات تولید عسل ارگانیک

همانطور که متوجه شدید، عسل ارگانیک عسلی بوده که هیچ درصدی از مواد شیمیایی را در تولید خود ندیده باشد و زنبورداران بایستی در تولید اینگونه عسل، تلاشی بی وقفه داشته باشند، چرا که سلامت انسان ها در میان است.
اما بنظر می رسد که زنبورداران می توانند با رعایت نکاتی مهم، در تولید عسل ارگانیک با درصد بالایی، موفق باشند:

  1. زنبورداران باید هنگام آفت کشی موجود در کندو عسل، احتیاط کرده و عمدتا در فضای باز این امر را کنترل کنند.
  2. زنبورداران بهتر است که از موم خود زنبورعسل استفاده کنند.
  3. استفاده از کندوی مناسب که از مواد اولیه کاملا طبیعی تولید گردیده باشد.
  4. زنبورداران نباید از انواع مواد شیمیایی جهت زودتر فرارسیدن زمان برداست عسل، به زنبورها خورانده باشند. و بسیاری دیگر از اقدامات دیگر که باید توسط زنبورداران رعایت گردد.

اهمیت مصرف عسل خالص و ارگانیک، سبب شده تا همواره تولیدکنندگان معتبر با انجام بازاریابی های مناسب، انواع عسل خالص را توسط مراکز توزیع معتبر در سراسر کشور، روانه بازارهای فروش نمایند.
برای آگاهی از لیست قیمت انواع عسل ارگانیک در بازارهای فروش عسل ایرانی، می توانید با مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.