آیا می دانید که عسل کاملا خالص و طبیعی که مستقیما از شهد گل های گیاهان توسط زنبورعسل بدست آمده، می تواند برای درمان افرادی که دارای کبد چرب هستند، اثرگذاری بی نظیری را داشته باشد؟
متأسفانه باید این را گفت که در جوامع امروزی، وجود عادت های ناپسند غذایی، بیدار ماندن های طولانی در شب، عدم ورزش کردن، کشیدن سیگار و قلیان و بسیاری از موارد دیگر، سبب شیوع مشکلاتی جدی، میان افراد جامعه گردیده که به طور جد، سلامت جامعه را به خطر انداخته است.
حال آیا می دانید که با مصرف روزانه حتی به مقدار یک قاشق چایخوری از یک عسل طبیعی و کاملا خالص، می توانید به نوعی ضامن سلامت، گوارش، قلب، کلیه، معده، کبد، بینایی و اعصاب خود باشید؟
بله عسل طبیعی ماده ای با ارزش غذایی بسیار فراوان بوده که گفتنی است ترکیباتی چون انواع مواد ویتامینی مانند کا، تیامین و اسید اسکوربیک، انواع مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم و آهن، کربوهیدرات ها و از همه مهمتر، انواع مواد قندی مانند گلوکز و فروکتوز می باشد که خب هر یک از آنها، خواص منحصربفرد دارویی و تغذیه ای را به عسل طبیعی بخشیده اند.
اما آیا می دانید که علاوه بر تمامی خواص منحصربفرد مصرف روزانه عسل طبیعی، مصرف این ماده ی ارزشمند می تواند برای درمان کبد چرب در افراد، بسیار زیاد تأثیرگذار باشد؟

عسل طبیعی

عسل برای کبد چرب

مصرف کنندگان جدی عسل باید بدانند که عسلی می تواند سرشار از خواصی بی نظیر باشد که از معتبرترین مراکز فروش خریداری شده باشد و کاملا خالص و طبیعی بوده و مستقیما از دخالت زنبورعسل، تولید گردیده باشد.
لازم به ذکر است که برخی از عرضه کنندگان نامعتبر عسل به واسطه فروش بیشتر، با افزودن موادی چون آب و شکر به عسل طبیعی، سعی در فروش بیشتر داشته اند، که خب به هیچ وجه مصرف آن نمی تواند خواص مفیدی را دارا باشد.
اما باید گفت که کبد چرب، تأثیر مستقیمی در شیوه زندگی افراد داشته و عدم تحرک و چاقی، دیابت، مصرف غذاهای شیرین، چرب و پرکالری از عوامل جدی در به وجود آمدن چربی بیش از حد در کبد افراد بوده اند.
گفتنی است که مصرف عسل طبیعی، به خصوص قبل از غذا شبانه، می تواند به پاکسازی کبد افراد کمک شایانی نماید و به شدت به افراد دارای اضافه وزن، دیابت و زنان باردار که در معرض چرب شدن کبد خود قرار دارند، توصیه شده تا همواره از عسل طبیعی، مصرف کنند.
شایان ذکر که مصرف عسل طبیعی به سبب آنکه دارای قندهای ساده بوده و این قندها به صورت گلیکوژن در کبد ذخیره می گردند که خب سبب شده تا انرژی کبد زیاد شده و  مواد سمی و میکروبی آن از میان برود.
در پایان لازم ذکر است که با توجه به اهمیت مصرف عسلی کاملا خالص و طبیعی، تمامی انسان ها و به خصوص افرادی که دارای کبد چرب می باشند، باید عسل طبیعی را از مراکز مجوزدار و معتبر در کشور، خریداری کرده تا دغدغه ای پیرامون کیفیت و قیمت آن نداشته باشند.