بره موم زنبورعسل، چگونه مورد مصرف قرار گرفته و می تواند چه خواص مفیدی را برای انسان ها داشته باشد؟ آیا از قیمت بره موم خالص و اصل موجود در بازار، آگاهی داشته اید؟
بره موم نوعی موم موجود در کندو عسل بوده که توسط زنبورهای کارگر، از شیره و رزین گیاهان و همواره با بزاق دهان آنها، تولید گردیده است. بره موم ماده ای صمغی شکل و چسبناک بوده که در ابتدای ورود به کندو عسل و یا در دیواره ها و جداره های کندو عسل، وجود داشته و نقش مهم ضدعفونی کردن کندوها را بر عهده داشته است.
گفتنی است که در واقع بره موم در کندو دو نقش مهم را دارا می باشد:

  • بره موم ماده ای ضدآلودگی، ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی بوده که در کندو عسل، نقش مفید ضدعفونی کنندگی پاهای زنبورها را بر عهده داشته تا از شیوع بیماری ها و آلودگی ها به داخل کندو، پیشگیری کرده باشد.
  • همچنین گفتنی است که بره موم، می تواند در ترمیم شکستگی های کندو و تنگ نمودن دریچه پرواز در فصل زمستان، مفید باشد.

شایان ذکر که با توجه به خواصی که در ترکیبات بره موم زنبورعسل وجود داشته، زنبورداران با بهره گیری از تله های موجود، توانسته اند بره موم خالص و اصل را از کندو عسل جمع آوری کنند و آن را به بازارهای محصولات زنبورعسل، عرضه نموده باشند.
آیا می دانید که بره موم، در چه صورتی سازگار با بدن انسان ها بوده و چه خواص مفیدی را می تواند داشته باشد؟

چگونگی مصرف بره موم

گفته می گردد که به جهت آنکه بره موم از ماده موثره ی فعال بیشتری برخوردار باشد، با استفاده از انواع حلال هایی چون آب، روغن و الکل، انواع عصاره های آبی، الکی و روغنی بره موم را روانه بازارهای فروش نموده اند که می تواند سازگاری بیشتری را با بدن انسان ها داشته باشد.
شایان ذکر است که امروزه حتی از بره موم، فرآوره هایی چون کپسول، قرص و کرم بره موم توسط شرکت های معتبری تولید گردیده که خب این فرآوره ها هم می توانند خواص مفید دارویی و درمانی را داشته باشند و مورد مصرف انسان ها قرار بگیرند. حال حتما این سوال برایتان پیش آمده که خواص مصرف بره موم چیست؟

بره موم عسل

خواص دارویی بره موم

همانطور که متوجه چگونگی مصرف بره موم شدید، و دانستید که بره موم ماده ای با خواصی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ضدباکتریایی بوده، می تواند خواص مفید دارویی و درمانی را به عنوان یک داروی گیاهی برای انسان ها داشته باشد:

  • بره موم در جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد و ایجاد تومورهای سرطانی موثر بوده و خواص بالای ضدسرطانی را داشته است.
  • مصرف بره موم می تواند در کاهش فشار خون و کاهش چری خون، موثر باشد.
  • بره موم در درمان مشکلات کبدی و گوارشی هم، اثرات مثبتی داشته است.
  • مصرف بره موم در درمان مشکلات پوستی و حتی دهان و دندان هم موثر می باشد.

شما می توانید با ارتباط داشتن با کارشناسان و مشاورین در مراکز فروش معتبر محصولات زنبورعسل، ضمن آگاهی از قیمت انواع بره موم و فرآوره های تولید شده از آن در بازار، خریدی بدون دغدغه از قیمت و کیفیت این محصولات، داشته باشند.