آیا مصرف گرده گل، علاوه بر خواصی که داشته، عوارضی را دارا می باشد؟ گرده گل اصل را از کدام فروشگاه های موجود در شیراز، می توان خریداری کرد؟
امروزه شاید شما هم در سایت های معتبر اینترنتی، پیرامون انواع فرآورده های زنبورعسل و خواص آنها، مواردی را دیده و شنیده اید و برای جالب بوده که دانستید، زنبورعسل، علاوه بر عسل طبیعی، دارای دیگر فرآورده های پرخواص و مفید در درمان بسیاری از بیماری ها نیز بوده است.
باید گفت که یکی از این فرآورده های ناب و پرخواص، گرده گل بوده که آن را به عنوان یک اسپرم گیاهی بر روی پرچم گل های گیاهان می شناسند و تنها زنبورهای کارگر بوده اند که توانایی جمع آوری این ارزشمندترین ماده ی موجود در طبیعت را داشته اند.
در واقع گرده گل که منبعی سرشار از انواع پروتئین ها، مواد ویتامینی و مواد معدنی بوده، توسط زنبورهای کارگر جهت تغذیه ی نوزادان زنبور به داخل کندو عسل آورده شده است و بدون وجود این ماده، ادامه حیات و رشد این نوزادان زنبور، امکان پذیر نخواهد بود.
گفتنی است که امروزه از گرده گل، خواصی بدست آمده که مصرف آن را برای درمان بسیاری از بیماری ها و امراض برای انسان ها، از ارزشمندی خاصی برخوردار نموده است. حال آیا می دانید که خواص مصرف گرده گل چیست و آیا عوارضی را نیز داشته است؟

گرده گل شیراز

گرده گل اصل و فواید آن

گرده گل، ماده ای با بیشترین مواد پروتئینی و انواع مواد آلی و ویتامینی و سرشار از اسیدهای آمینه بوده که اگر اصل و کاملا خالص تهیه و مورد مصرف انسان ها قرار بگیرد، می تواند خواص مفید دارویی و درمانی را برای انسان ها داشته باشد.
از جمله خواص مفید گرده گل، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • گرده گل در بهبود علائم دیابت اثرگذاری مثبتی را داشته است.
  • مصرف گرده گل می تواند در درمان مشکلات و بیماری های مربوط به پروستات و جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان پروستات، مفید باشد.
  • گرده گل در درمان مشکلات نازایی هم نتایج مثبتی داشته است.
  • مصرف گرده گل می تواند منجر به کاهش وزن نیز گردد و به سبب دارا بودن پروتئین کافی، مفید برای ورزشکاران نیز می باشد.
  • گرده گل به تقویت سیستم ایمنی بدن،کمک شایانی نموده و در درمان آلرژی ها و حساسیت های موجود در افراد، موثر بوده است.

شایان ذکر که اگر گرده گل، خالص و پاک نباشد، می تواند عوارض و مضراتی را برای سلامت انسان ها داشته باشد که به همین سبب توصیه شده تا گرده گلی خالص و پاک را از مراکز فروش معتبر خریداری کنید.
بنا به توصیه مشاورین، بهتر است گرده گل، همراه با عسل طبیعی و به صورت دو نوبت 3 الی 4 ماه در سال مصرف گردد و خب طبیعی است که مصرف بیش از حد یک ماده نیز، می تواند عوارضی را برجای گذاشته باشد، اما به طور کلی برای مصرف گرده گل، هیچگونه عوارضی آنچنانی گزارش نشده است.
شما می توانید با ارتباط داشتن با فروشگاه های معتبر انواع محصولات زنبورعسل ایرانی در شیراز، انواع گرده گل خالص و اصل را با قیمت مناسبی خریداری کنید.