عسل چهل گیاه از جمله محصولاتی است که فواید بیشماری داشته و در بین دیگر انواع عسل به دلیل این فواید از جایگاه بالایی میان متقاضیان برخوردار شده است.
انسان ها از گذشته ها تا به امروزه، همواره به دنبال تهیه موادی غذایی بوده اند که بتواند سلامت آنها را به تضمین کند و امروزه با توجه به وجود انواع غذاهای مضر، داروهای شیمیایی و حتی عدم تحرک های افراد، به طور جد سلامت انسان ها به خطر افتاده و این افراد به دنبال تهیه محصولی کاملا طبیعی و یا به عبارتی، گیاهی هستند.
اما آیا می دانید که عسل طبیعی، یکی از شناخته شده ترین مواد غذایی موجود در دنیا می باشد که هم در گذشته از خواص مفید درمانی برخوردار بوده و هم امروزه که به جرئت می توان گفت، نقش فزاینده ی تغذیه ای و دارویی را برای تمامی انسان ها داشته است؟
بله عسل طبیعی، یکی از ارزشمندترین محصولات و فرآورده های موجود شگفت انگیز خلقت الهی، یعنی زنبورعسل بوده که ترکیبات استثنایی و خاص موجود در خالص ترین نوع آن، می تواند اثرات مثبت دارویی و درمانی را برای انسان ها داشته باشد. از جمله مهم ترین ترکیبات یک عسل طبیعی و زنده؛ می توان به موراد ذیل اشاره داشت:

  1. انواع ویتامین هایی چون، کا، سی و تیامین.
  2. انواع مواد معدنی و آلی مانند آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز.
  3. کربوهیدرات.
  4. انواع مواد قندی ساده و مونوساکاریدی مانند گلوکز و فروکتوز.
  5. کمی پروتئین و درصد معینی آب.

خب همانطور که می بینید، تمامی این مواد و ترکیبات موجود در عسل طبیعی، برای ادامه حیات انسان ها لازم و ضروری بوده و به همین سبب بسیاری از پزشکان و متخصصان مصرف روزانه عسل طبیعی را به تمامی انسان ها توصیه نموده اند.
حال آیا می دانید که امروزه در کشور ما، با توجه به استعداد خوب مناطق گوناگون، انواع عسل گیاهان دارویی تولید و برداشت شده که از خواص منحصربفردی برخوردار بوده اند؟ آیا می دانید که عسل چهل گیاه چیست و چه خواص مفیدی را داشته است؟

عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه چیست؟

عسل چهل گیاه یا به عبارتی عسل چند گیاه، یکی از انواع بسیار پر خاصیت عسل طبیعی است که عمدتا در مناطق گوناگون و در فصل بهار برداشت می گردد. آیا میدانید چرا نام چهل گیاه بر این عسل نهاده اند؟ گفتنی است که زنبور در حین برداشت شهد از گل ها به گیاهان مختلف و متنوعی سر میزند و مطلقا بر روی یک نوع گیاه نمی نشیند. این شهد از تعداد زیادی گیاه جمع آوری شده و به عسل تبدیل شده که بر آن نام چهل گیاه نهاده شده است.
در واقع باید گفت که به سبب وجود تنوع بسیار گوناگون گیاهان دارویی در یک منطقه، زنبورعسل از شهد دو یا چند گل گیاهان دارویی، اقدام به تولید عسل نموده اند که خب می تواند ترکیبات و حتی خواص چندین عسل طبیعی و دارویی را با خود به همراه داشته باشد.
با توجه به وجود گونه های مختلف عسل ایرانی در کشور ما، مانند عسل گون، عسل آویشن، عسل کنار، عسل گل شوید، عسل زرشک، عسل عناب، عسل ریحان و عسل شبدر که همگی آنها از انواع عسل های تک گل و دارویی بوده اند، عسل چهل گیاه می تواند ترکیبی از خواص دو یا چند گونه از این عسل های طبیعی را داشته باشد.
عسل چهل گیاه در مناطق گوناگون، دارای ترکیبات و حتی رنگ های مختلف می باشد و این موضوع گاهی به اشتباه سبب شده تا برخی از مصرف کنندگان، تصور کنند که عسل عرضه شده تقلبی می باشد.
حال آیا می دانید که یک عسل چهل گیاه که در در خالص ترین نوع خود تولید شده، می تواند چه خواصی را داشته باشد؟

عسل چهل گیاه

فواید مصرف عسل چهل گیاه

همانطور که متوجه شدید، یک عسل چهل گیاه می تواند ترکیبات گوناگونی از عسل دارویی و شهد گل های گیاهان را دارا باشد، اما خب به طور کلی برای مصرف عسل چهل گیاه خالص و طبیعی، خواص ذیل را برشمرده اند:

  • ضدمیگرن و سردردهای شدید.
  • درمان نفخ معده.
  • تقویت کننده دستگاه گوارش و کبد.
  • کاهش فشار خون.
  • درمان مشکلات و ناراحتی های روده.
  • کاهش دردهای مفصلی و استخوانی.

با توجه به اینکه متأسفانه امروزه انواع عسل های تقلبی و مصنوعی به بازار عرضه شده، اما شما می تواند از مراکز فروش معتبر عسل ایرانی، عسل چهل گیاه عالی که تحت آزمایش قرار گرفته و با قیمتی بسیار مناسب در سایت عسل آماده ی عرضه و فروش است.
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون چگونگی قیمت عسل چهل گیاه و خرید عسل چهل گیاه مرغوب و خالص، می توانید با کارشناسان مراکز فروش معتبر، ارتباط مستقیم داشته باشید.