آیا می دانید که عسل عناب، یکی از گونه های مشهور عسل دارویی با ساکارز کمتر از حتی یک درصد می باشد؟ امروزه شرایط ویژه صادرات برای عسل مرغوب عناب در استان خراسان جنوبی به وجود آمده است.
در دنیای امروزی که صنایع مختلفی در زمینه دارویی و غذایی فعالیت چشمگیری داشته و به نوعی در راستای سلامت انسان ها فعالیت جدی صورت داده اند؛ به جرئت می توان گفت که صنعت زنبورداری هم از نقش فزاینده ای برخوردار بوده و شاید کمتر کسی باشد که از فرآورده ی ارزشمند این صنعت یعنی عسل طبیعی، مصرف نکرده باشد.
بله بدون شک، عسل طبیعی مقوی ترین و خوشمزه ترین ماده ی غذایی در دنیا شناخته شده است که هم نقش تغذیه ای را با توجه به ارزش غذایی بی نظیرش داشته و هم با توجه به ترکیبات منحصربفردش، نقش موثر دارویی و درمانی را نیز دارا بوده است.
گفتنی است که یک عسل طبیعی یا زنده که مستقیما از کندو عسل و از شهد گل های گیاهان دارویی بدست آمده باشد، ضمن دارا بودن رایحه خوش گیاهان، دارای ترکیباتی چون، انواع مواد معدنی، ویتامین هایی مانند کا و تیامین، انواع کربوهیدرات ها و از همه مهم تر، انواع مواد قندی ساده مونوساکاریدی بوده است و مصرف روزانه آن به تمامی افراد دز سنین گوناگون، توصیه می گردد.
اما خب همواره مصرف کنندگان عسل، باید در شناخت مراکز معتبر تولید عسل و نمایندگی های پخش آنها، تلاش جدی را صورت داده باشند؛ چرا که امروزه بازارهای خرید و فروش عسل به واسطه افرادی سودجو، دارای انواع عسل های تقلبی و مصنوعی بوده که خب به هیچ وجه مصرف آنها نمی تواند خواص مفیدی را در بر داشته باشد.
امروزه استان خراسان جنوبی یکی از پایگاه های مهم در صنعت تولید عسل و فرآورده های زنبورعسل بوده که به واسطه پوشش گیاهی و شرایط مساعد آب و هوایی، بخش زیادی از اراضی خود را به زنبورداری های گسترده، اختصاص داده است.
اما آیا می دانید که یکی از گونه های عسل دارویی تولید شده در این استان، عسل عناب بوده که علاوه بر دارا بودن درصد ساکارز خیلی مطلوب، از خواص منحصربفردی نیز برخوردار می باشد؟ امروزه شرایط ویژه ای برای فروش و صادرات این عسل، به وجود آمده است.

عسل عناب

عسل عناب خراسان جنوبی

بله همانطور که متوجه شدید، عسل عناب، گونه ای عسل طبیعی برداشت شده در استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند بوده که می توان این عسل به همراه عسل زرشک را، از جمله سوغاتی های این استان به شمار آورد.
عسل عناب که در فصل بهار برداشت شده، دارای مزه و طعم بسیار مطلوبی بوده و به سبب شرایط اقلیمی خاص این استان، دارای کیفیت مرغوب و از غلظت بسیار بالایی نیز برخوردار بوده است.
شایان ذکر است که عسل عناب تولید شده در استان خراسان، از درصد ساکارز پایینی برخوردار بوده که گفتنی است تا کمتر از یک درصد هم می رسد و به همین سبب این عسل در میان مردم این استان از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد.
لازم به ذکر است که مصرف عسل عناب خالص و مرغوب، دارای خواص درمانی ذیل بوده است:

  • مفید در درمان احتقان ریوی.
  • کاهش دهنده تب.
  • درمان اختلالات عادت ماهیانه.
  • بهبود ورم مثانه.
  • ضددرد معده.

گفتنی است که در حال حاضر، بازاریابی های مطلوبی در راستای صادرات عسل عناب به بازارهای سراسر کشور صورت گرفته و امروزه مشتریان می توانند با ارتباط داشتن با مراکز معتبر صادراتی در کشور، از شرایط این صادرات آگاهی پیدا کنند. فقط کافیست با مراکز فروش عسل ایرانی، ارتباط به صورت تلفنی و یا ایمیل داشته باشید.