هم اکنون توسط مراکز معتبر عسل ایرانی، انواع عسل 100 درصد طبیعی و خالص، به طور مستقیم و بدون هیچ واسطه ای، با نازلترین قیمت ها، عرضه شده اند.
آیا می دانید که مقصود از عسل ارگانیک و 100 درصد خالص چیست؟ آیا می دانید که با وجود بیش از 80 درصد عسل های تقلبی موجود در بازارهای خرید و فروش عسل، چگونه می توانید انواع عسل خالص و ارگانیک را خریداری کنید؟
مصرف کنندگان جدی عسل می دانند، که عسل طبیعی و خالص بوده که خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را دارا می باشد و مصرف انواع عسل های تقلبی که گاها با افزودن آب و شکر همراه بوده و درصد کمی از دخالت زنبورعسل را داشته، علاوه بر آنکه خواص مفیدی را شامل نشده، دارای عوارضی جدی نیز می باشند.
اما آیا می دانید که بهترین و سازگارترین عسل با بدن انسان ها، عسل ارگانیک و 100 درصد طبیعی بوده که هم می تواند به راحتی هضم و دفع گردد و هم اینکه از خواص منحصربفردی برخوردار باشد؟

عسل طبیعی

عسل ارگانیک و خواص آن

حتما نام ارگانیک بودن را پیرامون بسیاری از محصولات گیاهی شنیده اید و می دانید که اگر یک محصول گیاهی، ارگانیک و کاملا خالص نباشد، می تواند عوارضی جدی را برای مصرف کنندگانش داشته باشد.
عسل ارگانیک، عسلی تولید شده به طور مستقیم از شهد گل های گیاهان دارویی و برداشت شده از کندو عسل طبیعی بوده است که در هیچ یک از مراحل تولید خود، ماده ای شیمیایی را به همراه نداشته باشد.
امروزه تولیدکنندگان معتبر عسل، تلاشی جدی در راستای بالا بردن میزان ارگانیک بودن عسل تولیدی خود داشته اند، اما هنوز هم تعداد این تولیدکنندگان معتبر، به بیشتر از جمع انگشتان دست انسان، نرسیده است.
شایان ذکر است که تولیدکنندگان عسل، با انجام سم پاشی های غیرکنترل شده، عدم استفاده از موم خود عسل و از همه مهمتر، خوراندان مواد شیمیایی به زنبورها جهت زودتر فرارسیدن زمان برداشت عسل، منجر به پایین آمدن درصد ارگانیک بودن عسل شده اند که خب با رعایت این نکات، تولیدکنندگان می توانند به عسلی با درصد ارگانیک بالایی برسند.
امروزه از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل ارگانیک در کشور که مجهز به آزمایشگاه های تخصصی و کنترل کیفی عسل بوده اند، می توان به استان هایی چون لرستان، کردستان، همدان و اردبیل اشاره داشت و ادعا کرد که امروزه، عسل لرستان از نظر مرغوبیت، جایگاه اول را در این میان داشته است.
با توجه به اهمیت مصرف عسل ارگانیک و خالص، مصرف روزانه حتی یک قاشق چایخوری از آن، می تواند خواص ذیل را دارا باشد:

  • ضدکم خونی و کاهش کلسترول خون.
  • ضدمیگرن و ضدآنفلونزا.
  • درمان سنگ کلیه و التهابات مثانه.
  • ضدسرطان.
  • تقویت کننده بینایی.
  • تقویت کننده حافظه و مغز.
  • درمان مشکلات قلبی.
  • ضدنفخ و درمان یبوست و یا اسهال.

امروزه با توجه به اینکه در برخی از بازارهای خرید و فروش عسل، شاهد وجود افرادی واسطه و دلال بوده ایم که سبب گرانی قیمت و یا پایین آمدن کیفیت عسل شده اند، شما می توانید با ارتباط داشتن با عرضه کنندگان معتبر عسل ایرانی در کشور، بدون هیچ واسطه و افزایش قیمتی، انواع عسل ارگانیک را با قیمتی واقعی خریداری کنید.