آیا می دانید که مصرف انواع عسل چهل گیاه طبیعی، چه فواید درمانی را دارا بوده است؟ کدام مراکز معتبر صادرات عسل چهل گیاه در ایران را می شناسید؟
امروزه در کشور ما، شرایط صادرات عسل، از شرایط ویژه ای برخوردار بوده و به جرئت می توان گفت که اگر سرمایه گذاری های کلان و برنامه ریزی های مطلوب صورت گرفته باشد، نام عسل ایرانی در بسیاری از بازارهای جهانی هم نامی آشنا خواهد بود.
گفتنی است که تنوع پوشش گیاهی در اکثر مناطق کشور، قابل توجه بوده و امروزه زنبورداران، در دو نوبت پاییزه و بهاره، انواع گونه های مختلفی از عسل طبیعی را تولید و روانه بازارهای فروش نموده اند.
خب باید این امر را ذکر کرد که مسئله ی اصلی در بازارهای عسل، کمبود گونه هایی از عسل طبیعی نبوده، بلکه این پایین بودن کیفیت عسل عرضه شده در بسیاری از این بازارها بوده که توسط افرادی سودجو و واسطه، صورت گرفته و گاها سبب شده تا حتی مصرف کنندگان جدی عسل هم دیگر به عرضه کنندگان معتبر، اطمینان نداشته و اصلا از خرید عسل، منصرف شده باشند.
بنظر می رسد که کار تولیدکنندگان معتبر، کمی دشوار بوده و آنها باید با انجام بازاریابی های مناسب و گسترش صادرات خود، در شناخت بهترین و مرغوبترین عسل طبیعی به مصرف کنندگان در سراسر کشور، گامی مهم را اولا در افزایش سود خود و از آن مهمتر، در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه برداشته باشند.
شایان ذکر که خوشبختانه امروزه در مراکز معتر تولید عسل ایرانی در کشور، شاهد تولید انواع عسل های تک گل و دارویی و به خصوص انواع عسل چهل گیاه هستیم که خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را داشته اند.

عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه چیست؟

همانطور که متوجه شدید، برداشت عسل در کشور ما، عمدتا در دو نوبت پاییزه و بهاره صورت گرفته است و زنبورداران با بردن کلنی زنبورعسل خود به مناطق گوناگون، انواع گونه های مفیدی از عسل طبیعی را از شهد گل های گیاهان دارویی تولید نموده اند.
اما در فصل بهار که اغلب مناطق، دارای تنوع بسیار زیاد از انواع گیاهان دارویی مفید و پرشهد بوده، خب زنبورهای عسل، از شهد دو تا چند گل مکیده و نسبت به تولید عسل اقدام نموده اند که به عسل چهل گیاه یا عسل چند گیاه، مشهور می باشند.
پس به عبارت دیگر باید گفت که عسل چهل گیاه طبیعی، عسلی تولید شده از شهد دو تا چند گل گیاهان دارویی مفید بوده که خب می تواند ضمن ترکیبات مجموعی از عسل های دارویی، خواص تمامی این عسل ها را به طور یکجا داشته باشد.
نکته ی مهمی که پیرامون انواع عسل چهل گیاه برداشت شده در مناطق گوناگون کشور وجود داشته این امر است که عسل های چهل گیاه، دارای ترکیبات گوناگون و حتی رنگ های مختلفی بسته به محیط برداشت خود بوده و این موضوع شاید در برخی از مواقع به اشتباه، به موضوع تقلبی بودن عسل چهل گیاه ختم گردد.
امروزه با توجه به تنوع بسیار فراوان در تولید گونه های عسل دارویی در مراکز معتبر تولید عسل، می توان گفت که عس چهل گیاه، عمدتا ترکیبی از انواع گونه های عسل نام برده شده در ذیل بوده است:
عسل گون، عسل آویشن، عسل زرشک، عسل عناب، عسل گل شوید، عسل بابونه، عسل سیاه دانه، عسل ریحان، عسل جعفری، عسل شبدر، عسل گل آفنابگردان و بسیاری از گونه های دیگر عسل طبیعی.
با این حال می توان گفت که یک عسل چهل گیاه مرغوب و کاملا خالص، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • عضروف ساز و ترمیم کننده مفاصل.
  • درمان گرفتگی عروق.
  • افزایش سیستم ایمنی بدن.
  • کنترل و بهبود اسپاسم.
  • درمان آرتروز.
  • تب بر.
  • کاهش فشار خون.
  • درمان رعشه.

امروزه مراکز معتبر صادراتی انواع عسل چهل گیاه در کشور ما، آماده صادرات بهترین و خالص ترین نوع آن به بازارهای سراسر کشور بوده اند و شما می توانید با ارتباط داشتن با کارشناسان این مراکز صادراتی، ضمن شناخت صادرکنندگان معتبر عسل چهل گیاه در ایران، از شرایط ویژه صادرات آن نیز آگاهی پیدا کنید.