امروزه یکی از انواع بهترین عسل های موجود در کارزون، عسل دن می باشد که توسط مراکز معتبر خرید در استان فارس، با قیمت بسیار مناسبی قابل خریداری بوده است.
خوشبختانه امروزه در کشور ما، با توجه به وجود مناطقی بسیار مستعد از نظر وجود پوشش گیاهی قوی و انواع گیاهان مفید دارویی، شاهد تولیدکنندگانی معتبر از انواع گونه های عسل طبیعی بوده ایم که خب توانسته اند نیاز بازارهای سراسر کشور را پاسخگو باشند.
گفتنی است که در حال حاضر، می توان استان فارس را هم از جمله استان های مستعد در حوزه ی صنعت زنبورداری عنوان کرد و باید بدانید که در شهرستان کازرون استان فارس، بهترین و مشهورترین عسل تولید شده، عسل دن کازرون می باشد که بنا به مرغوبیت و کیفیت بالایی که داشته، از فروش بسیار خوبی هم برخوردار بوده است.

انواع عسل

عسل دن کازرون

شایان ذکر است که گیاه دن، یکی از انواع گیاهان دارویی مفید و خوش عطر با گل های بنفش و سبز می باشد که در منطقه ی کازرون استان فارس، از رویش بسیار خوبی برخوردار بوده است و به زبان محلی این شهرستان، به گهنه معروف می باشد.
این گیاه از شهد بسیار مرغوبی برخوردار بوده و زنبورعسل به شدت علاقه به مکیدن شهد گل های این گیاه و تولید عسل طبیعی از آن داشته است. عطر و رایحه خوش این گیاه سبب شده تا عسل بدست آمده از آن هم دارای طعم و عطری خوش باشد که خب در میان مردم کارزون، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به جرئت می توان گفت که عسل دن در هر خانه ی یک کازرونی وجود داشته است.
لازم به ذکر است که عسل دن کازرون، در فصل تابستان برداشت می گردد و مرغوبترین نوع آن می تواند خواص ذیل را دارا باشد:

  • درمان دل درد.
  • تصفیه خون و کبد.
  • درمان ناراحتی ها و مشکلات گوارشی و نفخ معده.

امروزه به جرئت می توان از نقش فزاینده ی مصرف روزانه عسل طبیعی در سلامت زندگی انسان ها، ساعت ها صحبت به میان آورد و اگر شما می دانستید که این ماده ارزشمند چقدر خواص مفیدی را دارا بوده، حتما پیرامون تهیه بهترین و خالص ترین نوع آن، تلاشی جدی می کردید.
امروزه متأسفانه وجود افرادی سودجو در بازارهای خرید و فروش عسل، مصرف کنندگان عسل را با انبوهی از حجم تبلیغات و انواع عسل های تقلبی و مصنوعی مواجه نموده که خب گاها شاهد کاهش تعداد مصرف کنندگان عسل و افزایش بی مهری ها به این ماده ارزشمند، در بازار بوده ایم.
اما وجود تولیدکنندگانی معتبر از انواع عسل ایرانی در کشور، می تواند دلگرمی خاصی را به مصرف کنندگان جدی عسل داده باشد و این افراد باید در راستای شناخت این تولیدکنندگان معتبر، تلاش کرده تا عسلی اصل و کاملا خالص را خریداری کنند و به نوعی ضامن سلامت خود باشند.
در حال حاضر عسل دن کازرون یکی از گونه های مفید عسل تولید شده در استان فارس و شهرستان کازرون می باشد که شما می توانید انواع بهترین و خالص ترین نوع این عسل را، با نازلترین قیمت از مراکز معتبر خرید، تهیه کنید. برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون این مراکز معتبر در فارس، می توانید با کارشناسان و مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.