چگونه عسلی اصل و غیرتقلبی تهیه کنیم؟ آیا نام عسل دماوند را شنیده اید؟ آیا می دانید که کدام نمایندگی های پخش انواع عسل دماوند، معتبر بوده اند؟
امروزه در بازارهای خرید و فروش انواع عسل طبیعی، در سراسر کشور، مصرف کنندگان از نگرانی جدی پیرامون چگونگی تهیه عسلی اصل و درجه یک، برخوردار بوده اند و گاها پیش آمده که درصدی از این افراد، به سبب عدم اعتماد داشتن به عرضه کنندگان در بازار، از خرید عسل و مصرف آن منصرف گردیده اند.
در واقع باید گفت که این عدم اعتماد از آنجایی سرچشمه گرفته که گفتنی است بیش از 50 درصد عسل های موجود در بازار، یا عسل های تغذیه شده با آب و شکر بوده و یا اینکه با انواع گلوکزهای تجاری و مواد نشاسته دار تولید شده اند و به هیچ وجه نمی توانند خواص یک عسل طبیعی و کاملا خالص را دارا باشند.
با توجه به اینکه عمده مصرف کنندگان عسل طبیعی در کشور، توانایی شناخت عسلی اصل از تقلبی را نداشته اند، آیا می دانید که چگونه باید در این بازارهای فروش، عسل اصل و کاملا خالص را خریداری کرد؟

خرید عسل اصل

همانطور که متوجه شدید، برای یک مصرف کننده عادی عسل، تقریبا هیچ راهکار مطمئنی برای تشخیص عسل اصل از تقلبی وجود نداشته و اگر شما هم مواردی چون رنگ عسل را پیرامون این بحث شنیده اید، باید اذعان داشت که رنگ عسل طبیعی در شرایط گوناگون محیطی و اقلیمی، تفاوت داشته و این عامل به هیچ وجه نمی تواند تنها ملاک اصلی برای تشخیص تقلبی بودن عسل باشد.
گفتنی است که این تنها آزمایشگاه های کنترل کیفی و تخصصی مواد غذایی بوده اند که به آسانی می توانند با تجهیزات خود، عسل نامرغوب را از عسل مرغوب تشخیص داده و روانه بازارهای فروش نمایند.
پس بنظر می رسد که شناخت تولیدکنندگانی معتبر از عسل ناب ایرانی که مجهز به آزمایشگاه های تست مرغوبیت عسل می باشند، بهترین  ایده برای خریدی بدون دغدغه از انواع گونه های عسل طبیعی بوده است.
حال آیا می دانید که امروزه تولیدکنندگان عسل، در منطقه ی پراستعداد دماوند؛ انواع گونه هایی از عسل طبیعی را تولید کرده و در بهترین کیفیت و قیمتی مناسب، روانه بازارهای فروش نموده اند؟

عسل دماوند

عسل طبیعی دماوند

با توجه به این که منطقه ی دماوند از طبیعتی مستعد و شرایط مساعد آب و هوایی برخوردار بوده، می توان انتظار تولید عسلی مرغوب و خالص را از این منطقه داشت که توانسته خواص منحصربفردی را برای افراد دارا باشد.
از جمله گونه های مشهور عسل دماوند، می توان به عسل آویشن و عسل چهل گیاه اشاره داشت که در بالاترین کیفیت توسط مراکز تولیدی معتبر در کشور، تولید و روانه نمایندگی های معتبر پخش و عرضه عسل دماوند گردیده اند.
عسل آویشن از جمله گونه های عسل درمانی با دارا بودن انواع ویتامین های A و E بوده که مصرف آن می تواند خواص تغذیه ای و درمانی بسیاری را دارا باشد و می توان گفت که مناسب ترین گونه ی عسل طبیعی برای افراد دیابتی بوده است.
در حال حاضر شما می توانید با ارتباط داشتن با نمایندگی های معتبر پخش انواع عسل دماوند، خریدی آسان و با قیمت مناسب از انواع گونه های عسل طبیعی را داشته باشید.