آیا با خواص مصرف هر یک از محصولات زنبورعسل، آشنایی دارید؟ چگونه می توان بهترین محصولات و فرآورده های زنبورعسل ایرانی را، با قیمتی ارزان خریداری نمود؟
در حال حاضر به جرئت می توان ادعا کرد که صنعت زنبورداری در تمامی دنیا، توانسته با تولید انواع فرآورده های پرخاصیت و بی نظیر، نقش مهم تغذیه ای و دارویی را برای ارتقای سطح سلامت افراد جامعه ایفا نموده باشد و در کشوری چون ایران نیز، امروزه شاهد تولید بهترین نوع این فرآورده ها هستیم.
صنعت زنبورداری در منطقه ای می تواند از رشد و رونق خوبی برخوردار باشد که تمامی شرایط محیطی، اقلیمی و وجود انواع پوشش گیاهی غنی در آن، از استعدادی مناسب برخوردار باشد، و به جرئت می توان ایران را یکی از این مناطق دانست.
امروزه در کشور ما، استان هایی چون، لرستان، کردستان، اردبیل، همدان، فارس، اصفهان و خوزستان، توانسته اند از این استعداد بی نظیر، نهایت بهره برداری را صورت داده باشند و در حال حاضر در زمره برترین تولیدکنندگان انواع محصولات زنبورعسل، به خصوص عسل طبیعی قرار گرفته اند.
حال با توجه به تولید انواع دیگر فرآورده های زنبورعسل مانند، گرده گل، ژل رویال و بره موم، آیا می دانید که خواص هر یک از این محصولات چه بوده و چگونه می توان بهترین نوع این محصولات را با قیمت مناسبی خریداری کرد؟

محصولات زنبورعسل

خواص ژل رویال

ژل رویال ماده ای تولید شده توسط زنبورهای کارگر بوده که علاوه بر نقش تغذیه ای مهمی که در کندوهای عسل به خصوص برای زنبور ملکه داشته، مصرف آن برای انسان ها نیز می تواند خواص درمانی بسیاری را به همراه داشته باشد.
ژل رویال در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل، به شکل پودر خالص و یا عمدتا ترکیبی از عسل طبیعی عرضه شده که مصرف آن می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • درمان کم خونی های شدید.
  • درمان ناتوانی های جنسی و ناباروری.
  • تقویت سیستم اعصاب.
  • پیشگیری و درمان سرطان.
محصولات زنبورعسل

خواص گرده گل

گرده گل یکی از ارزشمندترین مواد موجود در طبیعت نام داشته است که مرغوبترین نوع آن در فصل بهار توسط زنبورداران جمع آوری گردیده و به صورت پودرهایی در بسته بندی های گوناگون، به بازار عرضه می شود.
گرده گل هم یکی از منابع تغذیه ای در کندو عسل بوده، اما خب با توجه به ترکیباتی چون انواع مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری، می تواند خواص درمانی زیادی را برای انسان ها نیز داشته باشد:

  • بهبود دیابت.
  • درمان آلرژی و حساسیت فصلی.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن.
  • درمان و پیشگیری بیماری های مربوط به پروستات.

بره موم هم از دیگر فرآورده های زنبورعسل بوده که علاوه بر نقش ضدعفونی کنندگی که در کندو عسل داشته، می تواند با تولید فرآوره هایی چون کپسول بره موم از آن، سبب جلوگیری از مبتلا به انواع سرطان هایی چون معده و گوارش گردید.
برای آنکه خریدی تضمینی و بدون دغدغه از قیمت و کیفیت انواع محصولات زنبورعسل داشته باشید، می توانید با مراکز معتبر خرید این محصولات در سراسر کشور، ارتباط مستقیم داشته باشید.