مشخصات یک عسل خوب و استاندارد چیست؟ کدام مراکز خرید در سراسر کشور را می شناسید که انواع عسل استاندارد و خالص را با قیمت مناسب عرضه کنند؟
امروزه جایگزین نمودن عسل طبیعی با بسیاری از مواد غذایی مضر از جمله موادی قندی و شکردار در بر نامه غذایی انسان ها، می تواند بهترین راهکار برای حفظ سلامت تغذیه ای آنها بوده و در مقابل اثرات مفید دارویی و درمانی را نیز به همراه داشته باشد.
همواره توصیه ی مشاورین تغذیه و گوارش این بوده که افراد با شناخت مراکز مجوزدار و معتبر فروش انواع عسل طبیعی، عسلی اصل و کاملا خالص را تهیه و مصرف کنند، چرا که این عسل خالص بوده که می تواند ترکیباتی منحصربفرد و خواصی مفید را دارا باشد.
یک عسل خوب و استاندارد، که با دخالت مستفیم زنبورعسل و از کندو عسل برداشت گردیده و هیچگونه مواد افزودنی مانند آب و شکر جهت تغذیه به آن اضافه نشده باشد، می تواند دارای ترکیبات مفید ذیل باشد:

  1. انواع قندهای ساده مانند گلوکز و فروکتوز چیزی بیش از 80 درصد.
  2. انواع مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، روی، فسفر و منگنز.
  3. انواع مواد مغذی و ویتامین هایی مانند B1 ،B2 ،C و K.
  4. کربوهیدرات ها و کمی پروتئین.

خب طبیعی است که مصرف این ماده ارزشمند با دارا بودن ترکیباتی خاص و منحصربفرد ذکر شده، می تواند اثرات تغذیه ای و درمانی بسیاری را دارا باشد که افراد را مجاب به مصرف روزانه حتی یک قاشق مرباخوری از این ماده ی ارزشمند، نموده است.
یک عسل استاندارد با دارا بودن ترکیباتی ناب، رایحه ی خوشی از شهد گل های گیاهان دارویی را داشته و مصرف آن می تواند خواص مفیدی را برای تمامی افراد در سنین گوناگون داشته باشد.

انواع عسل

خواص مصرف عسل خوب

همانطور که متوجه ترکیبات و مشخصات یک عسل خوب و استاندارد شدید، باید بدانید که امروزه مصرف انواع گونه هایی از عسل طبیعی، می تواند اثرات مثبت دارویی و درمانی را برای انسان ها داشته باشد، که خوشبختانه امروزه تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی؛ توانسته اند گونه های دارویی و درمانی مختلفی از عسل طبیعی را تولید و روانه بازارهای فروش نمایند.
مصرف یک عسل خالص، خوب و کاملا استاندارد که از یک مرکز معتبر خریداری شده باشد، می تواند خواص ذیل را دارا باشد:

  • با مصرف عسل طبیعی قبل از خواب، می توانید به پاکسازی کبد و ایجاد خوابی راحت، کمک شایانی کرد.
  • عسل طبیعی مفید برای درمان سرماخوردگی و سردردهای ناشی از آن بوده است.
  • عسل طبیعی ضدسنگ کلیه و ضدکم خونی می باشد.
  • عسل طبیعی می تواند در درمان مشکلات قلبی و گوارشی نیز موثر باشد.
  • مصرف عسل طبیعی می تواند اختلالات عادت ماهیانه را بهبود بخشد و منجر به تقویت قوای جنسی نیز گردد.

برای آشنایی با مراکز خرید معتبر در زمینه فروش انواع عسل استاندراد و خالص، می توانید با کارشناسان و مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.