شما مشتریان و مصرف کنندگان عسل، کدام مراکز پخش معتبر عسل را در کشور می
شناسید؟ آیا می دانید که عسل نمونه تولیدی در استان لرستان، در قیمت و
کیفیتی مرغوب به بازارها عرضه گردیده است؟
با توجه به اینکه در جامعه امروزی، سلامت انسان ها با وجود انواع مواد مضر و مواد شیمیایی موجود در برخی از مواد غذایی و یا دارویی، به خطر افتاده، بدون شک وجود ماده ای مانند عسل، می تواند نقش موثری را در حفظ سلامت افراد داشته باشد.
بله عسل یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین مواده تغذیه ای و دارویی شناخته شده از روزگاران کهن تا به امروزه بوده که دارای خواص منحصربفرد درمانی می باشد و انسان های بسیاری در دنیا از مصرف آن سود جسته اند.
اما آیا می دانید عسل می تواند چه خواصی را دارا باشد؟ آیا مصرف عسل برای افراد دارای اضافه وزن مناسب بوده است؟
عسل مملو از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و منگنز و انواع ویتامین ها مانند ویتامین K، C، اسیداسکوربیک و قندهای ساده ای چون گلوکز، ساکارز و فروکتوز می باشد که آن را به یکی از انرژی بخش ترین مواد موجود تبدیل نموده اند.
مصرف روزانه عسل می تواند خواصی چون، مقوی معده، حافظه و مغز، درمان کم خونی، افزایش شیردهی مادران و جلوگیری از پوکی استخوان را به همراه داشته باشد.

مصرف عسل و تسریع در کاهش وزن
خیلی از افراد این تصور را داشته اند که مصرف عسل به سبب دارا بودن انواع مواد قندی، می تواند منجر به افزایش وزن گردد و آن را از برنامه غذایی خود حذف نموده اند.
اما جالب است بدانید که این قندهای منوساکاریدی ساده موجود در عسل، می توانند در چربی سوزی و تسریع در کاهش وزن افراد مفید واقع گردند و امروزه ورزشکاران نیز از عسل به سبب خاصیت نیروزا بودن آن، بهره برده اند.
با توجه به اینکه خواص عسل در گرو اصل بودن آن می باشد، مصرف کنندگان باید در شناخت تولیدکنندگان معتبری چون استان لرستان تلاش نموده تا بتوانند عسل درمانی و گیاهی را با کیفیت و قیمت مناسبی تهیه نمایند.