مصرف موم زنبور عسل در صنایع دارو سازی، پزشکی، آرایشی و بهداشتی دارای فواید بسیار زیادی است که با در اختیار گرفتن آن می توان پیشرفت زیادی در روش های درمانی طبیعی نمود.
موم تولید شده از زنبور عسل به صورت طبیعی دارای خواص زیادی است و زمانی که در همجواری با مواد با ارزش غذایی بالاتری مانند عسل، ژل رویال و بره موم نیز قرار می گیرد می تواند با فواید خاص تری برای مصرف در صنایعی چون داروسازی، بهداشتی و آرایشی، پزشکی و در کل درمانی ظاهر گردد.
موم زنبور عسل همان شان یا کندوی زنبور عسل است که لارو ها در آن بزرگ می شوند و همه غذا های زنبور عسل کارگر در آن ذخیره می شود تا به موقع مورد استفاده قرار گیرد، که می تواند این موم برداشت شود و با فرآوری های کوچکی در صنایع دیگر مورد استفاده های وسیعتری قرار گیرد.

یکی از فواید مصرف موم عسل در پزشکی

به عنوان مثال یکی از ساده ترین فواید مصرف خلاقانه موم زنبور عسل در ایجاد آرامش و عدم ایجاد آفت در دهان و جداره داخلی آن هنگام ارتودنسی دندان ها می باشد.
به این صورت که پلاکت های نوک تیز که برجستگی آن موجب آزار و ایجاد زخم های داخلی در دهان می گردد به راحتی توسط موم زنبور عسل مهار می شود تا دیگر زخمی ایجاد نگردد و فرد با آرامش بیشتری طول مدت درمان را طی نماید.