بره موم عسل اصل، چه خواص درمانی را دارا می باشد؟ آیا امکان خرید به شیوه اینترنتی انواع بره موم اصل از مراکز معتبر خرید محصولات زنبورعسل، وجود داشته است؟
بره موم یکی از انواع موم عسل بوده که هم در کندو عسل و هم برای انسان ها، از خواص و کاربردهای مفیدی برخوردار می باشد و زنبورعسل ایرانی، مشهور به تولید مقدار فراوان بره موم می باشد.
در ابتدا باید گفت که بره موم ماده ای چسبناک و حاوی رزین و صمغ گیاهان و درختان، تولید شده توسط زنبورهای کارگر بوده و در درزها، جداره ها و دیواره های کندو عسل تشکیل شده و نقش مهمی را در کندو عسل داشته است.
بره موم دارای خواص ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی بوده و وجود آن در کندو عسل، می تواند نقش موثر ضدعفونی کنندگی و جلوگیری از شیوع انواع بیماری ها و آفت ها را داشته باشد و به خصوص در تنگ نمودن دریچه های پرواز در فصل زمستان هم، نقش فزاینده ای را دارا بوده است.
اما با توجه به اینکه متوجه نقش موثر وجود بره موم در کندو عسل شدید، باید بدانید که ترکیبات موجود در بره موم، زنبورداران را مجاب کرده تا با استفاده از تله هایی، اقدام به جمع آوری بره موم  نمایند.
جمع آوری بره موم به دو صورت سنتی و صنعتی صورت گرفته  و روش صنعتی بهترین روش جهت تولید یک بره موم خالص و مفید برای کاربردهای صنعتی و تولید انواع فرآوره هایی از بره موم می باشد.

روش صنعتی جمع آوری بره موم

در این روش، زنبورداران تله هایی سوراخ دار و به اندازه سطح مقطح کندو عسل را بر روی سقف کندو عسل نصب نموده اند و زنبورهای کارگر که این سوراخ ها را نوعی تهدید برای کندو عسل می دانند، با بره موم پر می کنند و زنبورداران به راحتی می توانند این ماده را جمع آوری کنند.
امروزه با توجه به خواصی که از بره موم بدست آمده، گفتنی است که مصرف آن برای انسان ها هم می تواند خواص درمانی مفیدی را داشته باشد که مهم ترین خاصیت بره موم را، خاصیت ضدسرطانی آن دانسته اند.

بره موم اصل

خاصیت ضدسرطانی بره موم

گفتنی است که برای مصرف انسان ها، بره موم را به صورت عصاره و پودر به بازار عرضه داشته اند که مهم ترین خاصیت مصرف آن برای انسانها، درمان و جلوگیری از سرطان بوده است.
بره موم دارای خاصیت ضدانگلی، ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی بوده که می تواند در جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد موثر باشد و به همین سبب، ماده ای ضدسرطانی نام گرفته است.
امروزه جهت آنکه بتوانند بهتر از خواص بره موم بهره برداری کنند و این ماده زودتر فاسد نگردد و حمل و نقل آسانی را داشته باشد، از عصاره های این ماده، انواع فرآوره هایی چون کپسول بره موم و کرم بره موم را تولید نموده اند.
شما می توانید انواع بره موم خالص و اصل را از مراکز معتبر خرید انواع محصولات زنبورعسل حتی به صورت اینترنتی و دریافت از پست، خریداری کنید و با مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیمی داشته باشید.