کدام یک از انواع عسل های گیاهی در استان لرستان تولید گردیده است؟ آیا
مراکز توزیع معتبر اصل ممتاز و ناب لرستان را در کشور می شناسید؟
عسل ماده ای گرانبها و بسیار ارزشمند در طب سنتی گذشته به سبب خاصیت ضدآلودگی و ضدباکتریایی آن بوده که توانسته در بهبود زخم ها و سوختگی های پوستی، نقش عمده ای را دارا باشد.
امروزه نیز به سبب در خطر بودن سلامت انسان ها با توجه به وجود انواع عادت های ناپسند غذایی و ورود برخی از مواد شیمیایی به زندگی انسان ها، وجود ماده ای با ارزش غذایی بالا و خواص درمانی بی نظیری چون عسل طبیعی، احساس گردیده و همواره مصرف کنندگان بسیاری را در جوامع گوناگون داشته است.
شایان ذکر است که همواره دغدغه ی تهیه عسل طبیعی و اصل برای اکثر افراد وجود داشته و می توان گفت که مصرف عسل طبیعی می تواند خواصی چون ضدمیگرن، ضدچاقی و کم خونی، ضدیبوست و اسهال، ضدنفخ و تقویت معده و دستگاه گوارش را دارا باشد.
امروزه در کشور استان لرستان به سبب دارا بودن مراتعی بسیار مستعد و بکر در پوشش گیاهی، با تولید عسل به میزان 1500 تن در سال و دارا بودن تعداد قابل توجهی زنبوردار در سطح استان، رتبه هفتم در میزان تولید عسل و رتبه اول را در مرغوبیت و اصل بودن عسل داشته است.
در این استان، انواع عسل های گیاهی چون عسل گون، عسل آویشن، عسل شتیزه کوهی و عسل چندگل تولید گردیده و توسط مراکز توزیع معتبر عسل لرستان در کشور با قیمتی مناسب قابل تهیه می باشد.