بره موم نوعی موم موجود در کندو عسل با خواص درمانی و ضدسرطانی فراوانی بوده که امروزه اصل ترین نوع آن با قیمت فروش مناسبی توسط مراکز معتبر به عرضه رسیده است.
صنعت زنبورداری به قدری دارای اهمیت و ارزش در دنیا بوده که امروزه در کشور ما، تبدیل به تجارتی پرسود گردیده و به جرئت می توان گفت که با تولید فرآورده هایی کاملا طبیعی و ناب، می تواند نقش بسزایی را در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه ایفا نموده باشد.
یکی دیگر از فرآورده های تولید شده در داخل کندو عسل، بره موم بوده که توسط زنبورهای کارگر و از شیره و صمغ گیاهان و درختان تولید گردیده و می تواند با ضدعفونی کردن پاهای زنبورهای در حال رفت و آمد، نقش جدی در ضدعفونی نمودن کندو و جلوگیری از شیوع بیماری ها به داخل کندو عسل داشته باشد.
گفتنی است که بره موم، دارای خواصی چون ضدباکتری و آنتی اکسیدانی بوده که امروزه مصرف آن برای انسان ها هم از خواص منحصربفرد دارویی و درمانی برخوردار می باشد.

بره موم اصل

بره موم و مصرف انسان ها

شایان ذکر که زنبورداران بره موم خالص را با استفاده از تله هایی سوراخ دار از کندو عسل جمع آوری کرده و گاها به صورت پودر و عصاره روانه بازارهای فروش نموده اند که مصرف آن می تواند برای انسان ها خواص مفید دارویی و درمانی را دارا باشد.
گفتنی است که مصرف بره موم، می تواند از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن انسان ها جلوگیری کرده و به همین سبب، از خاصیت بالای درمان سرطان و جلوگیری از تشکیل تومورهای سرطانی برخوردار بوده است.
نکته مهم پیرامون مصرف بره موم، این امر بوده که به سبب عدم سازگاری خود بره موم با بدن انسان ها و گوارش سختی که داشته، امروزه از انواع عصاره های بره موم، فرآوره هایی چون قرص و کپسول بره موم تولید شده که مصرف آن ها هم می تواند خواص مفید دارویی و درمانی را دارا باشد.
امروزه تمامی تولیدکنندگان بهره گیرنده از بره موم در تولید فرآوره های بره موم و یا حتی در صنایعی چون لوازم آرایشی و بهداشتی، می تواند با قیمت خرید مناسبی، انواع بره موم خالص را از مراکز معتبر در کشور، خریداری کنند.