آیا می دانید که امروزه موم ورقه ای و یا آج شده عسل، چه خواص و کاربردی داشته است؟ چگونه می توان با قیمت ارزانی انواع موم ورقه ای عسل را تهیه نمود؟
اگر بخواهیم به جز خواص دارویی و درمانی انواع فرآورده های ناب زنبورعسل، کاربرد این صنعت را در دیگر صنایع نام ببریم، می توانیم به بهره برداری از موم عسل در بسیاری از صنایع دیگر اشاره کنیم که امروزه به ارزشمندی صنعت زنبورداری افزوده است.
حتما می دانید که موم عسل توسط غدد زیر شکمی زنبورهای کارگر در کندو عسل تولید شده و بدون آن، عسل طبیعی نمی تواند تولید گردد و فرآیند تولید موم در کندو عسل هم، از زمان طولانی برخوردار بوده است.
اما آیا می دانید که امروزه در صنعت زنبورداری و عمدتا در زنبورداری های بزرگ که نیاز به تولید موم بیشتر و در نهایت تولید عسل بیشتری داشته اند، چگونه نیاز به موم را تأمین نموده اند؟ آیا می دانید موم ورقه ای چیست؟

موم عسل

موم ورقه ای و کاربردهای آن

موم عسل در فرآیند تولید عسل طبیعی، از نقش موثر و عمده ای برخوردار بوده و اگر بنا به هر دلیلی، زنبورها نتوانند به تولید موم بپردازند، فرآیند تولید عسل دچار وقفه می گردد و شاید شاهد کاهش میزان تولیدات زنبورداری ها نیز می توانیم باشم.
گفتنی است که امروزه با بهره گیری از دستگاهی به نام، دستگاه موم آج کنی، زنبورداران توانسته اند انواع موم ورقه ای و صنعتی را تولید کرده تا در کندو عسل جهت افزایش میزان تولیدات خود از عسل طبیعی، بهره مند گردند.
اما باید گفت که موم عسل به سبب دارا بودن مقاومت بالا در برابر حرارت، شکل پذیری آسان و غیرقابل تجزیه شدن، توانسته ماده ای ارزشمند در صنایع دیگری چون تولید درز و چسب، چاپ، شمع سازی و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی باشد.
شایان ذکر که موم ورقه ای عسل می تواند عمده ترین کاربرد را در همین صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در ساخت انواع کرم ها، مو برها، حالت دهنده های موم، ریمل و رژ لب داشته باشد و یه پایداری خاصی به مواد امولسیون موجود در این لوازم بخشد.
برای آنکه انواع موم آج شده و ورقه ای عسل را با قیمت خوبی از مراکز معتبر فروش محصولات زنبورعسل خریداری کنید، می توانید با مشاورین و کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.