آیا می دانید که مصرف عسل گون خالص و طبیعی، چه خواص دارویی را دارا می باشد؟ کدام فروشگاه ها در زمینه عرضه نابترین عسل گون، معتبر بوده اند؟
عسل طبیعی ماده ای بسیار ارزشمند، مقوی و خوشمزه بوده که حاوی طعم خوش شهد گل های گیاهان دارویی بوده و امروزه وجود آن در برنامه غذایی انسان ها، خواص منحصربفرد داویی و تغذیه ای را به دنبال داشته است.
قطعا اگر کمی پیرامون انواع گونه های گیاهان مفید دارویی که در کشور ما رویش داشته اند آگاهی داشته باشید، متوجه خواهید شد که تنوع در این گیاهان دارویی می تواند سبب تنوع در انواع گونه های مختلفی از عسل طبیعی گردد، که هر یک از آنها خواص دارویی و درمانی منحصربفرد خود را دارا بوده اند.
امروزه یکی از دغدغه هایی که در بازارهای خرید و فروش عسل وجود داشته، نبودن عسل نیست، بلکه مسئله اساسی، نادر بودن عسلی کاملا خالص و ناب بوده که آنهم توسط تولیدکنندگان معتبر و نمایندگی های آنها، به عرضه رسیده است.
در میان انواع گونه های عسل دارویی مفید تولید شده در مناطق مساعد کشور ما، عسل گون از جمله مشهورترین و پرفروش ترین عسل ایرانی نام داشته که در اغلب مناطق معتدل و مساعد کشور از نظر وجود شرایط مساعد اقلیمی، تولید و برداشت گردیده که خواص مفیدی را دارا می باشد.

عسل گون

عسل گون ناب

همانطور که متوجه شدید، عسل گون از جمله پرخاصیت ترین و پرفروش ترین گونه ی عسل طبیعی موجود در بازارهای کشور بوده که تقریبا هر تولیدکننده ای معتبر، گونه ای از عسل گون را تولید نموده است.
عسل گون از شهد معطر و خوش رایحه گل های گیاه گون تولید شده که گفتنی است در دو نوع عسل گون کتیرا و عسل گون گز، در بازار عرضه شده است.
عسل گون، یکی از گونه های عسل تک گل و دارویی بوده که اگر در بهترین و خالص ترین نوع خود تهیه و مصرف گردد، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • مصرف عسل گون ناب، به درمان مشکلات کم خونی موجود در بیماران دارای کم خونی، کمک شایانی نموده است.
  • عسل گون درمان کننده پوکی استخوان بوده است.
  • تقویت کننده دستگاه گوارش و حافظه می باشد.
  • در درمان سنگ کلیه هم مفید واقع گردیده است.

امروزه از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل گون ناب، می توان به تولیدکنندگانی چون لرستان، همدان و کردستان اشاره داشت که در این میان، عسل لرستان، جایگاه اول را در مرغوبیت عسل تولیدی در کشور، داشته است.
برای شناخت فروشگاه های معتبر عرضه انواع عسل ناب ایرانی به خصوص عسل گون خالص، می توانید با کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.