آیا می دانید عسل تست شده و باکیفیت در بازار فروش را از کجا می توان تهیه
نمود؟ عسل تولیدی استان لرستان چه مشخصات و تفاوت های بارزی را با دیگر
انواع عسل های تولیدی در کشور داشته است؟
استان لرستان یکی از پایگاه ها و مراکز بزرگ تولیدی عسل در کشور ما بوده که توانسته با تولید 1500 تن عسل و صادرات و عرضه آن به بازارهای داخلی استان و دیگر استان ها، یکی از نیازهای مهم جامعه پیرامون عسلی مرغوب و درجه یک را تأمین نماید.
همواره عسل به سبب نقش عمده آن در سلامت انسان ها، باید توسط تولید کنندگانی معتبر به بازارهای فروش عرضه گردد و اینکه افراد و مصرف کنندگان عسل نیز باید نهایت دقت را در تهیه عسلی اصل به خرج دهند.
امروزه استان هایی چون مازنداران، اردبیل و کردستان هم در کشور به تولید انبوه عسل پرداخته اند و استان لرستان در رتبه هفتم تولید عسل قرار داشته اما در حوزه مرغوبیت عسل اصل تولیدی، رتبه نخست را از نطر کارشناسان و مصرف کنندگان، داشته است.
با توجه به اینکه امکان تست عسلی اصل از تقلبی وجود نداشته و اگرچه برخی از افراد و یا سایت ها راه حل هایی را پیشنهاد می نمایند، باید این حقیقت را بیان نمود که تشخیص اصل بودن عسل جز در آزمایشگاه های مواد غذایی و تخصصی این حوزه وجود نداشته است.
همانطور که متوجه شدید، توانایی تشخیص عسل اصل از عسل مصنوعی و تقلبی که متأسفانه شاهد وجود آن در بازارهای فروش نیز هستید، وجود نداشته، پس باید آن را از مراکز فروش معتبر این محصول تهیه نمود تا نگرانی در این مورد وجود نداشته باشد.
کارشناسان فروش عسل اصل استان لرستان، آماده عرضه محصولات خود به تمامی بازارهای موجود فروش عسل در کشور بوده اند.