خواص درمانی بی نظیر عسل طبیعی و تأثیر آن بر بسیاری از مشکلات موجود در
انسان ها، بر کسی پوشیده نیست. آیا می دانید عرضه عسل طبیعی در استان
لرستان یکی از بهترین نوع این ماده غذایی می باشد؟
عسل را از آن دسته فرآورده هایی مهم تولید گردیده از شهد شیرین گل ها و گیاهان دارویی در مراتع و کوهستان ها می دانند که دارای فرآیند پیچیده ای برای تولید بوده و برداشت آن در زمان های گوناگونی چون برداشت پاییزه و بهاره توسط زنبورداران از شان های عسل صورت گرفته است.
بدون شک وجود همچین ماده تغذیه ای و دارویی پرارزش توانسته ضامن سلامت انسان ها باشد، چرا که عسل مملو از ترکیبات مهمی چون مواد مغذی و انواع مواد معدنی مانند آهن و کلسیم می باشد و توانسته خواص بسیاری را دارا باشد. اما این خواص کدام است؟ کدام افراد باید در انتخاب عسلی طبیعی و کاملا اصل دقت بیشتری را نمایند؟

خواص درمانی شگفت انگیز عسل
همانطور که متوجه شدید، عسل دارای خواص درمانی بی نظیری بوده که امروزه آن را به یکی از پرفروش ترین مواد غذایی و همچنین دارویی تبدیل نموده است و مصرف روزانه یک قاشق از آن توصیه گردیده است.

  • عسل می تواند در درمان بیماری کم خونی مفید باشد، چرا که سرشار از آهن و کلسیم است.
  • مصرف عسل می تواند منجر به تقویت دستگاه و گوارش و ضدنفخ معده باشد.
  • امروزه برخی از ورزشکاران از مخلوط عسل و لیمو به همراه آب برای کسب انرژی و نیرو قبل از تمرین بهره می برند و این امر توانسته چربی سوز هم باشد.
  • مصرف عسل می تواند خاصیت ضدمیگرن، ضدآنفلونزا را در بر داشته باشد.

لازم به ذکر است بیماران دیابتی باید نهایت دقت را در انتخاب و تهیه عسلی کاملا طبیعی  اصل نمایند، چرا که مصرف عسل تقلبی و مصنوعی می تواند عوارض نامناسبی را شامل حال این افراد گرداند.
امروزه تهیه عسلی اصل و درجه یک توسط عرضه کنندگان معتبر عسل لرستان، که تولیدکننده مرغوب ترین عسل در کشور است، می تواند امری بدون نگرانی از لحاظ قیمت و کیفیت محصول ارائه شده باشد.