چه نکاتی را پیرامون تهیه عسل باید دقت نمود؟ آیا سایت معتبری برای خرید
انواع عسل های درمانی وجود داشته است؟ عسل لرستان چه برتری خاصی نسبت به
سایر عسل های تولیدی در کشور داشته است؟
عسل یکی از فرآورده های تولید شده توسط زنبورهای عسل می باشد که سرشار از انواع مواد معدنی مانند آهن و کلسیم و انواع ویتامین ها مانند ویتامین K ،C، تیامین و اسیداسکوربیک و قندهای ساده ای چون گلوکز، ساکارز و فروکتوز می باشد که همگی از انواع مواد حیاتی مورد نیاز بدن انسان تلقی می گرددند.
اما باید بدانید که عسل طبیعی می تواند خواص منحصربفردی را داشته باشد و مصرف کنندگان عسل باید در هنگام تهیه عسل نکاتی را دقت نمایند.

3 نکته مهم پیرامون تهیه عسل

با توجه به اهمیت فوق العاده وجود عسل در برنامه غذایی اکثر افراد، همواره افراد باید نکات مهمی را در هنگام خرید عسل بدانند.

  1. متأسفانه امروزه توسط برخی از افراد سودجو در بازارهای فروش عسل، امکان تهیه عسلی تقلبی و مصنوعی وجود داشته و مشتریان باید در شناخت تولیدکنندگان معتبر عسل دقت داشته باشند.
  2. امروزه بحث پیرامون مواردی جهت تشخیص عسلی اصل از تقلبی در میان فروشندگان و عرضه کنندگان وجود داشته و برخی از آنها عواملی چون شکرک زدن عسل را از نشانه های عسلی تقلبی می دانند که باید گفت این امر کاملا اشتباه بوده و در واقع، این عسل اصل است که شکرک می زند.
  3. با توجه به اینکه در برخی از بازارهای فروش عسل، واسطه زیاد می باشد و قیمت بالای عسل نگران کننده بوده، مصرف کنندگان عسل باید با ارتباط داشتن با نمایندگی های معتبر عسل در کشور، نرخ انواع عسل موجود در این بازارها را بدانند.

درست است که در کشور، تولیدکنندگان معتبری چون استان اردبیل، کردستان و همدان وجود داشته اند، اما به جرئت می توان ادعا نموده که لرستان از جمله پایگاه های معتبر در حوزه عسلی اصل و درجه یک در کشور بوده و امروزه تهیه عسل لرستان را از طریق سایت هایی معتبر امکان پذیر نموده است.