آیا هر تولیدکننده ای توانسته عسل ارگانیک را تولید نماید؟ استان لرستان چه
سهمی از صادرات عسل در کشور را برخوردار بوده است؟ کدام نمایندگی های پخش
عسل در کشور معتبر بوده اند؟
عسل فرآورده ای گیاهی و تولید شده از شهد گل های گیاهان دارویی بوده که بدون شک امروزه یکی از مقوی ترین و مناسب ترین مواد غذایی شناخته شده در جهان است.
اما آنچه که امروزه اهمیت پیدا نموده، تهیه و مصرف عسل اصل و کاملا ارگانیک بوده که در حال حاضر کمتر تولیدکننده ای در اروپا و جهان وجود داشته که به درصد بالایی از تولید عسل ارگانیک برسند.
باید گفت که همواره وجود برخی از آفت ها و بیماری های زنبور عسل سبب آن شده تا زنبورداران از مواد سمی و شیمیایی برای از بین بردن آن بهره ببرند که همین امر سبب شده تا درصد ارگانیک بودن عسل کاهش یابد.
اما با توجه به همه این عوامل، می توان راهکاری اندیشید تا به حداکثر در صد ارگانیک بودن عسل دست یافت که امروزه خوشبختانه در کشور ایران، یکی از پایگاه های معتبر تولید عسلی اصل و ارگانیک را می توان استان لرستان نامید.
این تولیدکنندگان می توانند با دور نمودن کندوهای زنبور عسل از مواد شیمیایی، بهره گیری از موم خود زنبورها، استفاده از کندوهای طبیعی و ترجیحا ساخته شده از تخته و یا سفال، و به خصوص نخوراندن هرگونه مواد شیمیایی به زنبورها به سبب تسریع در زمان برداشت عسل، به درصد بالایی از ارگانیک بودن عسل دست یابند.
لازم به ذکر است که مصرف عسل ارگانیک با بدن انسان ها سازگاری بیشتری داشته و می تواند هضم آسانتری را داشته باشد.
امروزه نمایندگی های پخش انواع عسل در استان لرستان، توانسته اند عسلی اصل را با قیمت مناسب در بازارهای فروش عسل عرضه نمایند و نقش عمده ای را در حفظ سلامت انسان ها داشته اند.