آیا می دانید که خواص مصرف مخلوط عسل و کنجد چیست و مصرف آن به چه کسانی توصیه شده است؟ چگونه یک عسل خالص و کاملا طبیعی را می توان خریداری کرد؟
عسل طبیعی این روزها مشتریان زیادی را در تمامی بازارهای سراسر کشور داشته و همواره مصرف کنندگان به دنبال شناخت تولیدکنندگان معتبر و مراکز فروش معتبر آنها بوده اند، چرا که می دانند این عسل طبیعی و خالص بوده که توانسته خواص مفید دارویی و تغذیه ای را دارا باشد.
گفتنی است که عسل تولید شده از شهد گیاهان دارویی، حاوی ترکیباتی چون، انواع مواد مغذی و ویتامینی چون ویتامین های B ،C ،K و D، انواع مواد آلی مانند آهن، کلسیم، فسفر و پتاسیم و از همه آنها مهم تر، انواع مواد قندی ساده مونوساکاریدی چون گلوکز و فروکتوز بوده که بنظر می رسد تمامی ترکیبات مورد نیاز برای ادامه حیات انسان ها را داشته است.
بنا به گفته بسیاری از متخصصین تغذیه و گوارش، مصرف روزانه عسل طبیعی، می تواند اثرات بسیار مثبت دارویی و درمانی را برای افراد داشته باشد. اما از آن مهم تر این بحث بوده که مخلوط عسل طبیعی و مواد دیگر، همواره توانسته خاصیت فزاینده ای را از مصرف این ماده ی ارزشمند به وجود آورده باشد و امروزه با نام یک معجون شگفت انگیز، ضامن سلامت انسان های جامعه بوده است.
آیا می دانید که مصرف مخلوط عسل و کنجد، چه خواص منحصربفردی را داشته است؟ با توجه به اهمیت خلوص عسل، چگونه می توان عسلی کاملا خالص و ارگانیک را تهیه نمود؟

خواص عسل

مصرف عسل و کنجد

در درجه اول گفتنی است که عسل زمانی می تواند تمامی خواص و ترکیبات منحصربفردش را داشته باشد که کاملا طبیعی و خالص باشد. به همین سبب همواره توصیه شده تا با شناخت مراکز تولیدی و فروش معتبر، عسلی درجه یک و خالص تهیه گردد تا دغدغه ای پیرامون کیفیت آن باقی نماند.
اما آیا می دانید که خواص کنجد چیست؟ آیا می دانید که اگر کنجد همراه با عسل طبیعی مصرف گردد، چه معجون خوبی برای تقویت حافظه بوده و مصرف آن به تمامی افراد به خصوص دانش آموزان و دانشجویانی که در ایام امتحانات هستند، توصیه فراوان شده است؟
گفتنی است که کنجد یک منبع بسیار خوب از انواع مواد موادی معدنی مانند آهن، کلسیم، مس، فسفر و منگنز، ویتامین های A و E، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6، ماده ی پروتئینی لیزین و هورمون نباتی لیستسن بوده است.
شایان ذکر که آزمایشات اینطور نتیجه داده که دانه های کنجد، خستگی فکری و ذهنی را کاهش داده و لیستسن موجود در آن که حتی 28 درصد مغز انسان ها را تشکیل می دهد، در تقویت حافظه و مغز، بسیار زیاد موثر بوده است.
از طرفی عسل هم که دارای مواد قندی چون گلوکز و یا ویتامین D بوده که وجود آن سبب تنظیم کلسیم و فسفر بدن شده تا در نهایت بتواند حافظه و مغز را تقویت کند. پس ترکیب عسل و کنجد، تأثیر بسزایی در تقویت حافظه می تواند داشته باشد و به افرادی که کار فکری و ذهنی مانند درس خواندن داشته اند، توصیه به مصرف این معجون شده اند.
شایان ذکر که مصرف عسل و کنجد، خواص دیگری چون، درمان یبوست، کاهش میل به شیرینی جات، مشکلات گوارشی مانند ورم معده و تقویت استخوان ها را دارا بوده که بهتر است صبح ها هم میل شود.
همانطور که متوجه شدید، این عسل طبیعی و اصل بوده که توانسته خواص منحصربفرد درمانی و دارویی را حتی با ترکیبی از دیگر مواد داشته باشد و چون امروزه انواع عسل های تقلبی و مصنوعی در بازار موجود بوده، شما می توانید با ارتباط داشتن با مراکز معتبر خرید انواع عسل ایرانی، خریدی تصمینی از قیمت و کیفیت عسل طبیعی داشته باشید.