کدام مرکز خرید عسل، بهترین و خالص ترین عسل شبدر را با قیمت خوبی به عرضه رسانیده است؟ آیا می دانید که چه فواید و خواص درمانی برای مصرف آن برشمرده اند؟
امروزه صنعت زنبورداری به واسطه استعداد بی نظیر در مراتع و دامنه کوهستان ها و دشت های کشور ما، از رونق خیلی خوبی برخوردار بوده و برداشت انواع گونه های مختلفی از عسل طبیعی، عمدتا در دو نوبت پاییزه و بهاره توسط زنبورداران صورت گرفته است.
باید بدانید که اگر گیاهی در یک مزرعه یا دشت، گیاهی غالب باشد، خب طبیعی است که زنبورعسل تنها علاقه به جمع آوری شهد از گل های آن گیاه داشته و عسل از آن گیاه تولید نموده است. به این عسل، عسل تک گل یا دارویی گفته می گردد که خواص منحصربفرد آن گیاه دارویی را به همراه داشته است.
خب با توجه به تنوع بسیار فراوان در پوشش گیاهی اکثر مناطق کشور، امروزه تقریبا از هر گیاه دارویی، عسل طبیعی برداشت شده که می تواند خواص آن گیاه را، دو چندان به همراه داشته باشد و امروزه به جرأت می توان ادعا کرده که نقش مصرف گونه های خالص و طبیعی عسل، نقشی فزاینده در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه دارا بوده است.
اما همواره میان مصرف کنندگان عسل، دغدغه ای جدی وجود داشته و آن هم چگونگی تهیه عسلی کاملا خالص و 100 درصد طبیعی بوده است. چرا که بازارهای خرید و فروش عسل، پر است از تبلیغات گوناگون و وجود افرادی سودجو که انواع عسل های تقلبی و مصنوعی را به عرضه رسانیده که مصرف آن ها، نه تنها خواص مفیدی نداشته، بلکه عوارضی جدی را می تواند داشته باشد.
شایان ذکر است با توجه به این امر که امروزه تنها آزمایشگاه های تست عسل توانسته اند تشخیصی صحیح از اصل یا تقلبی بودن عسل داده باشند، پس آیا بنظر شما منطقی نیست که عسل اصل و طبیعی، از مراکز معتبر تولیدی و فروش که مجهز به این آزمایشگاه ها بوده اند، خریداری گردد و تلاشی جدی در راستای شناخت این مراکز صورت گیرد؟
حال که از اهمیت کیفیت عسل طبیعی آگاه شدید، باید بدانید که در حال حاضر، گونه های بسیار زیادی از عسل طبیعی در کشور برداشت شده که شاید درصد بالایی از افراد جامعه، حتی اسم این گونه ها نشنیده و نمی دانند که چه خواص مصرفی را داشته اند.
آیا تابحال نام عسل شبدر را شنیده اید و می دانید که مصرف مرغوبترین نوع آن، چه خواص مفیدی را داشته است؟

خواص عسل

خواص مصرف عسل شبدر

گفتنی است که گیاه شبدر، یکی از گیاهان مشهور در طب سنتی بوده و دارای طبیعتی گرم و حاوی انواع موادی چون ویتامین C، آهن، کلسیم، تیامین، نیاسین می باشد. از دمنوش برگ های این گیاه، در طب سنتی خواص مفیدی بدست آمده که می توان به درمان تنگی نفس، سرفه و آسم و کاهش علائم یائسگی  اشاره کرد.
شایان ذکر که شهد موجود در گل های این گیاه، بسیار زیاد مورد توجه زنبورعسل بوده و امروزه در اکثر مناطق کشور مانند تبریز، کرمان، خراسان، قزوین، سیستان و بلوچستان و اصفهان، با توجه به رویش این گیاه، از آن عسلی با نام عسل شبدر را برداشت نموده اند.
مصرف عسل شبدر خالص و کاملا طبیعی، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • انرژی زا و نشاط آور.
  • درمان دل درد.
  • درمان مشکلات روده.
  • ضدقارچ و عفونت.
  • بهبود دردهای مفصلی.
  • درمان اختلالات عادت ماهیانه.
  • بهبود ناراحتی های تنفسی.

شما می توانید با ارتباط داشتن با نمایندگان مراکز معتبر فروش انواع عسل ناب ایرانی، بهترین و خالص ترین عسل شبدر را با قیمت مناسب خریداری کرده و هیچ نگرانی پیرامون کیفیت و حتی قیمت آن نداشته باشید.