آیا از انواع نژادهای کلنی های زنبورعسل موجود در بازارهای کشور آگاهی داشته اید؟ چگونه می توان یک کلنی فعال زنبورعسل با سن خوبی از زنبور ملکه را با قیمت خوبی خریداری کرد؟
صنعت زنبورداری، صنعتی ارزشمند در کشور ما نام داشته و زنبورداران بسیاری در سراسر کشور، توانسته اند با فعالیت شبانه روزی و بی وقفه خود، در تولید انواع فرآورده های زنبورعسل، گامی مهم برداشته باشند و در این میان، دارا بودن یک کلنی فعال زنبورعسل، از نقش فزاینده ای برخوردار بوده است.
باید گفت که مقصود از یک کلنی فعال زنبورعسل، کلنی ای بوده که دارای زنبور ملکه باشد و گفتنی است که یک کلنی قوی است، اگر که زنبور ملکه آن جوانتر باشد و امروزه کلنی های با زنبور ملکه جوانتر، از قیمت بالاتری هم برخوردار بوده اند.
شایان ذکر که در بازارهای خرید و فروش کلنی زنبورعسل، انواع نژادهای زنبورعسل معمولی یا اروپایی مانند زنبورعسل سیاه، زنبورعسل ایتالیایی، زنبورعسل قفقازی، زنبورعسل کارنیولان و زنبورعسل ایرانی به فروش رسیده اند که خب در کشور ما، بیشتر از نژاد زنبورعسل ایرانی بهره برداری نموده اند.
اما آیا می دانید که برای خرید یک کلنی فعال زنبورعسل، چه نکاتی را باید دانست تا بهترین کلنی را خریداری کرد؟

کلنی زنبورعسل

نکات خرید کلنی زنبورعسل

گفتنی است که خرید کلنی زنبورعسل، جهت شروع زنبورداری، افزایش کلنی ها و یا جایگزینی برای تلفات زمستانه بوده و زنبورداران هنگام خرید یک کلنی فعال زنبورعسل، باید نکات ذیل را در نظر داشته باشند:

  • بهترین زمان خرید یک کلنی زنبورعسل، فصل بهار بوده، چرا که پس از زمستان گذرانی سخت، زنبورهای موجود در کلنی، تشنه ی جمع آوری شهد از طبیعت بوه اند و این نکته می تواند در داشتن یک کلنی قوی، نکته ی مهمی بوده است.
  • ملکه موجود در کلنی، باید تولید همان سال باشد.
  • توجه داشته باشید که کلنی زنبورعسل باید با قابهای مملو از زنبورهای کارگر از فروشندگان تحویل گرفته شود.
  • شایان ذکر است که قوی ترین کلنی زنبورعسل، مربوط به نژاد کارنیکا یا همان کارنیولان می باشد که تمامی ملاک های خوب جهت تولیدات بیشتر را داشته است.

امروزه توسط مراکز معتبر خرید و فروش انواع زنبورعسل و زنبورملکه، انواع کلنی های فعال زنبورعسل، با قیمت مناسبی به فروش رسیده اند و زنبورداران باید توجه داشته باشند که به سبب آنکه پس از خرید کلنی، احتمال ورود آلودگی و یا حتی تعویض زنبور ملکه وجود داشته، از پس گرفتن آن اجتناب شده و از این حیث هم زنبورداران باید دقت کافی را داشته باشند.
شما می توانید با مشاورین و کارشناسان فروش انواع کلنی فعال زنبورعسل این مراکز معتبر، ارتباط مستقیم داشته باشید تا خریدی بدون دغدغه و استرس از این کلنی ها را تجربه کنید.