آیا می دانید که مصرف ترکیب عسل طبیعی و زنجبیل، می تواند خواص مفیدی را برای انسان ها داشته باشد؟ آیا می دانید که عسل طبیعی را چگونه می توان تشخیص داد و خرید؟
امروزه بیش از گذشته، انسان ها پیرامون مصرف عسل طبیعی، خواص منحصربفردتری را بدست می آورند و همواره به دنبال تهیه خالص ترین نوع آن در بازار می باشند، چرا که می دانند این تنها عسل طبیعی و خالص بوده که توانسته فواید درمانی فراوانی را دارا باشد.
خب در کشور ما، شرایط بسیار مساعدی پیرامون پرداختن به صنعت زنبورداری و تولید فرآورده ای چون عسل طبیعی وجود داشته و به این ترتیب باید گونه های خالص و مفیدی از عسل در بازار موجود باشد.
گفتنی است که در بازارهای امروزی خرید و فروش عسل، وجود گونه های مختلفی از عسل طبیعی، نگرانی نبوده، بلکه وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی که گاها توسط برخی از افراد سودجو عرضه شده، از جمله دغدغه های اساسی مصرف کنندگان جدی عسل می باشد.
خب با توجه به اینکه توانایی تشخیص عسل اصل از تقلبی توسط افراد عادی وجود نداشته و آزمایشگاه های کنترل کیفی و تخصصی مواد غذایی توانسته اند به راحتی عسل اصل از تقلبی را تشخیص دهند، گفتنی است که تنها راهکار خرید عسلی اصل، بدون شک شناخت تولیدکنندگان و مراکز فروش معتبر در سراسر کشور بوده است که خریدی بدون دغدغه از کیفیت و حتی قیمت عسل، بجای گذاشته است.
از این بحث که بگذریم، باید گفت که مصرف یک عسل طبیعی و خالص، علاوه بر اینکه می تواند ترکیبات بسیار زیادی را همراه با خواص منحصربفردش برای انسان ها داشته باشد، مخلوط آن با دیگر مواد گیاهی چون زنجبیل نیز توانسته خواص مفید دارویی و درمانی را داشه باشد.
حال آیا با خواص مصرف عسل طبیعی و زنجبیل آگاهی داشته اید؟

خواص عسل

مصرف عسل و زنجبیل

عسل طبیعی از جمله فرآورده های کاملا طبیعی و گیاهی زنبورعسل بوده که ترکیباتی سرشار از انواع مواد قندی ساده چون گلوکز و فرکتوز، انواع مواد معدنی، مواد ویتامینی، کربوهیدرات ها، چربی، پروتئین و آنزیم هایی را دارا بوده که مصرف روزانه حتی یک قاشق چایخوری از طبیعی ترین نوع آن، توانسته اثرات مثبت دارویی و درمانی داشته باشد.
گیاه زنجبیل هم از جمله گیاهان مفید دارویی محسوب گردیده که گفتنی است مصرف آن هم با عسل طبیعی، می تواند خواص بیشتری را برای انسان ها داشته باشد.
شایان ذکر که برای مصرف عسل طبیعی و زنجبیل، خواص درمانی ذیل را برشمرده اند:

  • مصرف عسل و زنجبیل، بهترین معجون برای درمان مشکلات تنگی نفس و آسم بوده است، به طوری که هیچ معجون دیگر، تا این حد در درمان این مشکل، مفید نبوده است.
  • گفتنی است که مصرف عسل و زنجبیل، می تواند به کاهش تهوع و استفراغ پس از انجام شمیی درمانی های صورت گرفته توسط افراد سرطانی منجر گردد و از این رو رابطه ای را هم با سرطان داشته است.
  • عسل و زنجبیل در دوران سرماخوردگی می تواند به کاهش آبریزش بینی سرفه و گلودر نیز کمک شایانی نماید.
  • مصرف معجون عسل و زنجبیل از خواص مفیدی برای بهبود سرطان برخوردار بوده و دارای آنزیم های آنتی اکسیدانی می باشد.
  • مصرف این معجون برای سلامت قلب و درمان کاهش فشارخون نیز بسیار زیاد مفید بوده است.

برای آنکه با دیگر خواص مصرف عسل طبیعی و زنجبیل و چگونگی خرید عسلی اصل و کاملا خالص در بازار، آگاه شوید، می توانید با کارشناسان و مشاورین در این زمینه، ارتباطی مستقیم داشته باشید.