آیا می دانید که به واسطه نقش مهم درمانی محصولات زنبورعسل، کیفیت این محصولات از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده است؟ امروزه صادرات باکیفیت ترین فرآورده های زنبورعسل، شرایط ویژه داشته است.
موجودی به نام زنبورعسل، از جمله ارزشمندترین آفرینش های خداوند بزرگ به شمار آمده و توانسته از سال های بسیار دور، خواص منحصربفردی را برای انسان ها به همراه داشته باشد و حتی در قرآن کریم هم به اهمیت این آفرینش الهی، اشاره شده است.
قطعا همه افراد جامعه در دنیا، نام عسل طبیعی را به عنوان ارزشمندترین فرآورده ی زنبورعسل شنیده اند و شاید کمتر کسی را بتوان پیدا کرد که نقش فزاینده ی دارویی و درمانی عسل طبیعی را نادیده گرفته و یا حتی از این ماده پرخاصیت استفاده نکرده باشد.
اما آیا می دانید که عسل طبیعی، تنها فرآورده ی زنبورعسل نبوده و امروزه نقش درمانی دیگر فرآورده های زنبورعسل هم از اهمیت بسیار بالایی در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه، برخوردار بوده است؟
شایان ذکر که تمامی خواصی که محصولات زنبورعسل می توانند داشته باشند، در گرو کیفیت بالای این محصولات بوده و اگر این فرآورده ها، کاملا طبیعی و خالص نباشند، به هیچ عنوان نمی توانند خواص مفید درمانی را برای انسان ها داشته باشند.
پس به جرئت می توان گفت که نقش کیفیت فرآورده های زنبورعسل، به واسطه ارزشمندی سلامت انسان ها، از نقش فزاینده تری برخوردار بوده و مصرف کنندگان این محصولات، باید تلاشی جدی در شناخت مراکز معتبر فروش این محصولات نموده باشند تا دغدغه ای پیرامون کیفیت آنها، نداشته باشند.
حال آیا با دیگر فرآورده های زنبورعسل و خواص درمانی آنها آشنایی داشته اید؟

محصولات طبیعی زنبورعسل

همانطور که متوجه شدید، عسل طبیعی تنها فرآورده ی طبیعی زنبورعسل نبوده و دیگر فرآورده هایی چون گرده گل، ژل رویال و بره موم، از جمله دیگر فرآورده های پرخاصیت و دارویی زنبورعسل بوده اند که خب خواص مفیدی را برای انسان ها داشته اند:
گرده گل: ماده ای ارزشمند در کندو عسل برای تغذیه ی نوزادان زنبورعسل تلقی شده که به واسطه ی دارا بودن ترکیباتی چون، انواع مواد معدنی، پروتئین ها و اسیدهای آمینه، می تواند خواص مفید دارویی و درمانی را داشته باشد.

محصولات زنبورعسل

گفتنی است که مصرف پودر گرده گل همراه با عسل طبیعی می تواند در درمان مشکلات پروستات، دیابت، چاقی، کم خونی و ناتوانی های جنسی، اثرات مثبتی را داشته باشد.
ژل رویال: با نام دیگر شاه انگبین شهرت داشته و به عنوان غذای زنبور ملکه در کندو عسل محسوب گردیده که دارای ترکیباتی خاص چون، آب، انواع مواد ویتامینی، مواد معدنی، کلاژن و اسیدهای آمینه بوده است.
ژل رویال به صورت پودر خالص و یا به صورت فرآوره ای چون کپسول ژل رویال در بازار موجود بوده که مصرف آن می تواند خواص درمانی ذیل را داشته باشد:

  • درمان مشکلات عصبی و پیشگیری از آلزایمر به واسطه دارا بودن ماده ای به نام استیل کولین.
  • درمان نازایی و ناباروری به سبب دارا بودن اسیدهای آمینه ضروری چون آرژین.
  • دارا بودن خاصیت ضدسرطانی با وجود ماده ای به نام HAD10 در ترکیباتش.
محصولات زنبورعسل

بره موم: ماده ای صمغی شکل در کندو عسل و مفید در جلوگیری از ورود انواع بیماری ها به داخل کندو، دارای خواصی چون ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی می باشد که از آن فرآوره هایی چون کپسول بره موم و کرم بره موم در بازار موجود بوده است.
مصرف عصاره بره موم مانع از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن انسان ها و افزایش مقاومت بدن افراد می گردد که توانسته در پیشگیری از سرطان و ایجاد تومورهای سرطانی، موثر باشد.

محصولات زنبورعسل

با توجه به خواص مفید دارویی و درمانی موجود در هر یک از محصولات و فرآورده های زنبورعسل، امروزه تولیدکنندگان معتبر در کشور، بیکار ننشسته اند و همواره سعی در افزایش کیفیت این محصولات داشته اند، چرا که بحث مهم سلامت انسان ها در میان است.
خوشبختانه توسط این مراکز معتبر تولیدی در کشور، انواع فرآورده های ناب و کاملا خالص زنبورعسل، با شرایطی ویژه، آماده صادرات به دیگر بازارهای داخلی در کشور بوده و مشتریان می توانند با کارشناسان این مراکز معتبر، ارتباط مستقیم داشته باشند.