مصرف عسل سیاه دانه خالص و طبیعی، چه خواصی را برای انسان ها داشته است؟ چگونه می توان از خواص آن آگاه شد و مرغوبترین نوع آن را با قیمتی خوب در بازار خریداری کرد؟

عسل طبیعی
ماده ای بسیار مقوی و پرخاصیت در دنیای امروزی نام داشته، به طوری که گفتنی است یک قاشق عسل طبیعی، دارای 60 کالری، بیش از 10 گرم کربوهیدرات، کمتر از 2 گرم آهن و کلسیم، و ویتامین های B و C بوده که از گذشته تا به امروزه، خواص بیشماری را در حفظ سلامت انسان ها داشته است.
در کشور ما که می توان آن را جز غنی ترین کشورهای دنیا از نظر وجود انواع پوشش گیاهی گیاهان مفید دارویی دانست، صنعت زنبورداری از جمله مهم ترین صنایع در ایران نام داشته و همواره شاهد تولیدکنندگانی معتبر از انواع گونه های عسل طبیعی، در سراسر کشور بوده ایم، که خب هنوز هم تعدادشان به تعداد انگشتان دو دست هم نمی رسد.
آیا می دانید که امروزه در دشت های استان هایی چون اصفهان یا تبریز، گونه ای از عسل طبیعی با نام عسل سیاه دانه برداشت گردیده که مصرف آن می تواند خواص مفید دارویی و درمانی را برای انسان ها داشته باشد؟ آیا می دانید که چگونه می توانید خالص ترین نوع عسل سیاه دانه را خریداری کنید؟

عسل سیاه دانه

فواید مصرف عسل سیاه دانه

اولا مصرف کنندگان عسل باید بدانند که تنها عسل خالص و کاملا طبیعی بوده که خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را داشته و دوما اینکه این تنها مراکز معتبر و مجوزدار در خرید عسل بوده اند که عسلی خالص و درجه یک را به عرضه رسانیده اند و این افراد باید در شناخت این مراکز، تلاشی جدی نمایند.
حال با توجه به اینکه متوجه اهمیت کیفیت عسل شدید، عسل مرغوب سیاه دانه، دارای خواص مفید دارویی و درمانی بوده که توسط مراکز فروش معتبر عسل ایرانی با قیمت بسیار خوبی به عرضه رسیده و خریداران دغدغه ای پیرامون قیمت و کیفیت این عسل، نداشته اند.
گفتنی است که گیاه سیاه دانه، گیاهی یکساله و علفی، دارای ماده ای به نام نیگلون با خاصیت ضدآسم می باشد و حاوی ترکیباتی چون، بیش از 15 نوع آمینو اسید، ساپونین، الیاف، آهن، کلسیم، پروتئین و مواد آلکولوئیدی می باشد که ارزشمندی این گیاه را در طب سنتی، دو چندان نموده است.
از شهد گل های گیاه سیاه دانه، عسلی با نام عسل سیاه دانه تولید گردیده که مصرف بهترین و خالص ترین نوع آن، توانسته خواص ذیل را دارا باشد:

  • مفید برای سنگ کلیه، مثانه و سیستم اورولوژی بدن.
  • تصفیه کننده خون و کبد.
  • درمان کننده مشکلات تنفسی.
  • درمان دردهای رحمی و افزایش دهندگی شیر مادران.
  • درمان رطوبت موجود در بدن.
  • تسکین دهنده رماتیسم.

شایان ذکر که با توجه به وجود بیش از 50 تا 80 درصدی انواع عسل های تقلبی موجود در بازار، که گاها دارای درصدی آب و شکر و یا انواع موادی دیگر چون گلوکزهای تجاری و مواد نشاسته دار بوده اند، همواره توصیه شده تا عسل اصل را از مراکز معتبر خریداری کنید.
شما می توانید با ارتباط داشتن با مراکز فروش عسل ایرانی در سراسر کشور، بهترین و مرغوبترین عسل سیاه دانه را با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید.