توزیع کنندگان عسل طبیعی و مرغوب لرستان، دغدغه ی خرید عسلی اصل و غیرتقلبی
را برای مصرف کنندگان عسل از میان برده اند و انواع عسل گیاهی این استان
را با قیمتی ارزان عرضه داشته اند.
با توجه به اینکه نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای دیگر، وجود یک تولیدکننده معتبر عسل، یکی از مواردی مهم تلقی گردیده و کمتر تولیدکنندگانی توانسته اند به تولید عسلی با درصد مرغوبیت بالا برسند، شما کدام تولیدکنندگان معتبر را در کشور ایران می شناسید؟
گفتنی است که در کشور ایران، استان هایی چون همدان، کردستان، اردبیل، مازندران، اصفهان و لرستان از جمله معدود تولیدکنندگان عسل در کشور بوده اند که توانسته بخشی از نیاز بازار به عسل طبیعی را پاسخگو باشند.
اما در این میان، به جرئت می توان ادعا نموده که استان لرستان، با تولید بیش از 1500 تن عسل در سال و دارا بودن تعداد نزدیک 1800 زنبوردار فعال، که توانسته اند از طبیعت ناب این استان بهره لازم را ببرند، رتبه هفتم در میزان تولید عسل و رتبه اول را در مرغوب بودن عسل تولیدی داشته است.
با توجه به اینکه متأسفانه وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی که زنبورهای عسل هیچ نقشی را در تولید اینگونه عسل ها نداشته اند، در بازارهای فروش عسل منجر به نگرانی مهمی در تهیه عسلی طبیعی و اصل شده، تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور باید راهکاری را اندیشیده باشند.
به نظر می رسد که با توجه به این مورد که امکان تشخیص عسل اصل از تقلبی توسط افراد و مصرف کنندگان عادی عسل وجود نداشته، تولیدکنندگان معتبر می توانند با افزایش نمایندگی ها و عرضه کنندگان معتبر خود در سطح کشور، افراد را از وجود انواع عسل های اصل و طبیعی موجود آگاه نمایند و خریدی بااطمینان برای آنان رقم بزنند.
بدون شک ارتباط داشتن با عرضه و توزیع کنندگان عسل اصل لرستان، می تواند خریدی بدون دغدغه پیرامون قیمت و کیفیت عسل برجای بگذارد.