در بازارهای داغ عسل فروشان در کشور، عسل ناب و درجه یک تولیدی استان
لرستان با نرخ قیمت مناسبی به فروش رسیده و می تواند خریدی بدون دغدغه برای
مصرف کنندگان به همراه داشته باشد.
آیا می دانید که با توجه به اینکه بیش از 50 درصد عسل های موجود در بازار تقلبی و مصنوعی بوده، چگونه می توان عسل طبیعی و اصل را تشخیص داده و آن را با قیمت مناسبی تهیه نمود؟
اگر تابحال برای خرید عسل به بازار و یا فروشگاهی رفته باشید، حتما برایتان پیش آمده که با انواع نظرها و بحث های گوناگون، پیرامون روش های تشخیص عسلی اصل از تقلبی مواجه گردیده اید و شاید در این بین دچار سردرگمی نیز شده باشید.
بسیاری از عرضه کنندگان عسل، رنگ عسل را مهم ترین عامل در شناخت عسل اصل می دانند، و عده ای دیگر عدم شکرک زدن عسل را از نشانه های عسلی اصل و مرغوب می دانند!
اما باید گفت که رنگ عسل که در شرایط گوناگون تولیدی، مختلف بوده و شکرک زدن عسل که حتی یکی ازموارد طبیعی برای انواع عسل و به سبب وجود مواد قندی داخل ترکیبات عسل می باشد، نمی تواند در تشخیص عسل اصل از تقلبی راه گشا باشد.
باید بدانید که تنها راهکار موجود در تشخیص اصل و طبیعی بودن عسل، تست آن در آزمایشگاه های تخصصی مرغوبیت عسل بوده که این امر تنها توسط تولیدکنندگان معتبری صورت گرفته است.
در حال حاضر استان لرستان از جمله معدود تولیدکنندگان معتبر در سطح کشور بوده که توانسته با تجهیز بودن به آزمایشگاه های تخصصی، عسلی اصل و شناسنامه دار را تولید و روانه بازارهای فروش نموده است.
شایان ذکر است که استان لرستان، رتبه هفتم در میزان عسل تولیدی و رتبه اول را در مرغوبیت عسل دارا بوده و ارتباط داشتن با عرضه کنندگان و مراکز فروش معتبر این استان در بازارهای داغ فروش عسل، می تواند تهیه عسلی اصل و درجه یک را برای مصرف کنندگان جدی عسل، بدون دغدغه قرار داده باشد.