چگونه می توان بره موم اصل و مرغوب را در بازار خرید؟ آیا از قیمت انواع بره موم به صورت کیلویی و بسته بندی شده، آگاهی داشته اید؟
شاید به جرئت بتوان ادعا نمود که بعد از عسل طبیعی، دو فرآورده ی مهم و بسیار پرخاصیت تولید شده از زنبورعسل، بره موم و ژل رویال بوده اند که هم نقش فزاینده ای را در کندوهای عسل و هم نقش مهمی را در صنایع گوناگونی برای انسان ها داشته اند.
بره موم که تولید شده توسط زنبورهای عسل و جمع آوری شده از شهد و صمغ گیاهان و انواع درختان بوده، دارای رنگی تیره می باشد و گفتنی است که هر چه رنگ آن تیره تر و سبزتر بوده، از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده است.
ماده ی چسبناک بره موم، در کندوهای عسل، موارد مصرفی گوناگونی داشته و از آن جمله می توان به ضدعفونی کردن دست و پاهای زنبورهای کاگر اشاره نمود که با قرار گرفتن در مسیر ورود کندوها، از شیوع انواع بیماری ها و آفت ها به کندوهای عسل، جلوگیری نموده اند.
از دیگر موارد مصرف بره موم در کندوهای عسل، می توان به ترمیم شکستگی های موجود در موم های کندوی عسل و تنگ نمودن درزها و سوراخ های پرواز کندو در فصل زمستان، اشاره نمود.

بره موم در صنعت

گفتنی است که از بره موم امروزه در صنایع گوناگونی بهره برده اند و با تولید انواع بره موم های ورقه ای و صنعتی، موارد کاربردی متعددی را در این صنایع داشته اند.
امروزه از بره موم، با تولید انواع فرآورده هایی چون قرص، کپسول، قطر و کرم بره موم، موارد گوناگونی را در صنعت پزشکی از آن نام برده اند.
شاید به جرئت بتوان گفت که یکی از بیشترین و مهم ترین موارد مصرفی صنعتی بره موم، در صنایع ساخت و تولید انواع لوازم بهداشتی و آرایشی بوده است.
بدون شک امروزه تهیه انواع بره موم اصل و تازه، در بسته بندی های گوناگون و با قیمت مناسب تر، توسط مراکز فروش معتبر و نمایندگی های پخش انواع محصولات زنبورعسل، امکان پذیر گردیده است.
برای آگاهی از قیمت هر کیلو از انواع بره موم ها و همچنین دیگر فرآورده های تولید شده از بره موم، می توانید با مشاورین مربوطه در این حوزه، ارتباط تلفنی و ایمیل داشته باشید.