آیا می دانید که نشانه های اصل بودن عسل چیست؟ آیا می دانید که امروزه کدام نمایندگی های پخش عسل، توانسته اند عسل اصل ایرانی را با قیمت مناسبی عرضه نمایند؟
امروزه درصد بالایی از افراد جامعه، خود را به عنوان مصرف کننده ی یکی از ارزشمندترین فرآورده های زنبورعسل، یعنی عسل طبیعی می دانند و همواره دغدغه ی تهیه اصل ترین و خالص ترین نوع آن را در بازارهای فروش عسل، داشته اند.
بله یک عسل زمانی می تواند خواص مفید دارویی و تغذیه ای را برای انسان ها داشته باشد که خلوص با درصد بالایی را داشته و به عبارت دیگر، عسلی تهیه شده از شهد گل های گیاهان دارویی و مستقیما از کندو عسل باشد.
اما خب امروزه در بازارهای خرید و فروش عسل، عرضه کنندگان ناشناخته ای وجود داشته اند که جهت سود بیشتر و یا تبلیغات محصول خود، مواردی را پیرامون راه های تشخیص عسل اصل از تقلبی را عنوان نموده اند که در حقیقت باید گفت هیچگونه اعتبار علمی و منطقی نداشته و فقط جهت فروش آن عسل بوده است.
متأسفانه چون برخی از این عسل های بی کیفیت و تقلبی، از قیمت پایینی برخوردار بوده اند، تعدادی از مصرف کنندگانی که کیفیت را فدای قیمت نموده، به وجود اینچنین عسل های تقلبی در بازار، دامن زده اند و این نگرانی را برای مصرف کنندگان جدی عسل، دو چندان نموده است.
اما آیا می دانید که چه باورهای غلطی میان اکثر افرادی که خریداران عسل و یا فروشندگان عسل بوده اند، وجود داشته است؟ آیا نشانه های اصل بودن یک عسل را می دانید؟

عسل ایرانی

نشانه های اصل بودن عسل

خب در ابتدا باید گفت که مصرف عسل طبیعی و کاملا اصل، به قدری اهمیت داشته که مصرف کنندگان آن باید بدانند، چگونه می توانند عسل اصل را از تقلبی تشخیص بدهند و با تهیه بهترین عسل طبیعی، به نوعی ضامن سلامت خود باشند.
اما در این میان، خب وجود افرادی سودجو در بازار، سبب شده تا باورهای رایج و اشتباهی پیرامون اصل یا تقلبی بودن عسل وجود داشته باشد که خب گاها سبب گمراهی خریداران شده و حتی برخی از آنها از خرید عسل منصرف می شوند.
یکی از رایج ترین باورهای اشتباه پیرامون این مهم، شکرک زدن عسل بوده که به اعتقاد بسیاری از مردم، عسلی که شکرک می زند، تقلبی است! اما آیا می دانید که این موضوع کاملا برعکس بوده و این عسل طبیعی بوده که شکرک می زند؟
بله شایان ذکر است که عسل طبیعی به سبب دارا بودن درصد بالایی از مواد قندی ساده، در واقع نوعی جامد بوده که تحت شرایط خاصی به صورت مایع تبدیل شده و مورد مصرف قرار می گیرد. خاصیت تبلور موجود در مواد قندی عسل و وجود آنزیم های به نام آمیلاز در ترکیبات آن، سبب شده تا تحت شرایط دمایی خاصی، عسل طبیعی شکرک بزند و این شکرک قبل رفع نیز بوده است.
جالب است بدانید که در بسیاری از کشورهای خارجی، مردم عسل شکرک زده را بیشتر مصرف می کنند، چرا که می دانند این عسل، نوعی عسل طبیعی است.
علاوه بر آن، شما مصرف کنندگان عسل باید بدانید که عسلی اصل بوده که دارای رنگ کهربایی باشد و به اصطلاح کش بیاید و از همه مهم تر، رایحه معطر و خوش گیاهان دارویی را به همراه داشته باشد.
اما باید گفت که امروزه، بهترین روش تشخیص عسل اصل از تقلبی، آزمایشگاه های کنترل کیفی عسل بوده که می تواند به آسانی این مهم را صورت دهد و این تولیدکنندگان معتبر بوده اند که مجهز به این آزمایشگاه ها می باشند.
با توجه به اینکه درصد ساکارز کمتر از 5 درصد نشانه مرغوبیت عسل بوده و انواع عسل های تقلبی و مصنوعی، ساکارزی بیش از 5 درصد را داشته اند، در آزمایشگاه های تست عسل، تحت آزمایشی به نام فریلینگ و توسط دستگاه ساکرامات، می توانند به وجود درصد ساکارز در عسل، پی ببرند.
با توجه به همه این نکات مطرح شده، گفتنی است که امروزه همواره توصیه شده تا عسل خالص و اصل، از نمایندگی های معتبر و مراکز مجوزدار خریداری گردد. شما می توانید با ارتباط داشتن با نمایندگی های پخش عسل ایرانی، خریدی بدون نگرانی از قیمت و کیفیت عسل طبیعی داشته باشید.