آیا می دانید که چه فوایدی را برای مصرف عسل سدر برشمرده اند؟ امروزه چگونه می توان عسل طبیعی و خالص به خصوص عسل سدر را با قیمت مناسبی خریداری کرد؟
حتما می دانید که امروزه وجود یک داروی گیاهی مفید در برنامه روزانه انسان ها، می تواند عوارض بیشمار ناشی از مصرف انواع مواد دارویی شیمیایی و یا انواع غذاهای مضر را از میان ببرد و امروزه ماده ای شناخته شده تر از عسل طبیعی وجود نداشته است.
یک عسل طبیعی، فرآورده ای ارزشمند از زنبورعسل بوده که حاوی بیش از 80 درصد انواع قندهای ساده ای چون گلوکز و فروکتوز، انواع مواد آلی مانند آهن، پتاسیم و کلسیم، انواع ویتامین های کا و تیامین، کربوهیدرات ها و پروتئین بوده که مصرف روزانه آن می تواند در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه، نقش فزاینده ای را ایفا نماید.
اما همواره به یاد داشته باشید که یک عسل، زمانی می تواند این ترکیبات و خواص مفید دارویی و درمانی را داشته باشد که کاملا خالص و طبیعی بوده و در آزمایشگاه های تست عسل، علاوه بر پایین بودن درصد ساکارز، درصد بالایی از ارگانیک بودن را شامل شده باشد، چرا که انواع عسل های غیرطبیعی و تقلبی، حتی می توانند عوارض و مضراتی جدی در سلامت انسان ها داشته باشند و مصرف آنها اصلا توصیه نشده است.
تنها راهکار تهیه عسلی خالص و اصل، شناخت تولیدکنندگان معتبر و مراکز خرید آنها در سراسر کشور می باشد که می تواند علاوه بر کیفیت مطلوب عسل، قیمتی تضمینی را برای شما به همراه داشته باشد.
به جرئت می توان گفت که درصد بالایی از افراد جامعه، از وجود گونه های مختلف عسل طبیعی و خواص آنها، آگاهی نداشته اند و نمی دانند که امروزه تقریبا از شهد تمامی گیاهان دارویی در کشور ما، عسل تولید شده که می توانند خواص منحصربفردی را دارا باشند.
آیا با نام عسل سدر آشنایی داشته اید و می دانید که مصرف آن چه فوایدی داشته است؟ چگونه می توان خالص ترین نوع آن را در بازار خریداری کرد؟

عسل سدر

عسل سدر و فواید آن

در استان های جنوبی کشور؛ درختی با نام سدر و با میوه های دوکی شکل و نارنجی رنگی به نام کنار، رویش داشته که امروزه از آن عسلی با نام سدر و مشهور به عسل کنار برداشت نموده اند که عسلی سرشار از ویتامین C بوده و می تواند خواص مفیدی را دارا باشد.
گفتنی است که حتی درصد ویتامین C موجود در میوه کنار، از پرتقال هم بیشتر بوده که از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد و درصد خوبی از انواع مواد آلی، کاروتن و انواع ویتامین های B و E را هم دارا بوده است.
شایان ذکر که عسل سدر عمدتا در استان هایی چون بوشهر، خوزستان، آبادان و سیستان و بلوچستان، در ماه های شهریور تا اواخر آبان ماه، برداشت گردیده و دارای رنگی عقیقی می باشد.
اگر عسل سدر یا کنار، در خالص ترین و مرغوبترین نوع خود تهیه و مصرف گردد، می تواند خواص درمانی ذیل را داشته باشد:

  • مفید برای رشد کودکان.
  • کاهش حرارت بدن و تب بر.
  • درمان گرفتگی عروق.
  • برطرف کننده انگل و کرم روده و معده.
  • تقویت کننده قوای جنسی.
  • درمان آبله و سرخچه.

شما می توانید با ارتباط داشتن با مراکز معتبر خرید انواع عسل ناب ایرانی در استان های جنوبی کشور، بهترین و مرغوبترین عسل سدر را با نازلترین قیمت موجود در بازار، خریداری کنید.