آیا می دانید که دستگاه استراکتور عسل که از لوازم مهم در امر زنبورداری بوده، در چند نوع تولید گردیده و چه مشخصاتی را دارا می باشد؟ چگونه می توان با قیمت مناسبی آن را تهیه نمود؟
امروزه با توجه به اینکه امر زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل در کشور ما هم رونق خوبی را برخوردار بوده، بدون شک نیاز به لوازم و وسایل مورد نیاز برای امر زنبورداری نیز، از دیگر نیازهایی می باشد که باید به برای تهیه آنها، به دنبال مراکز معتبر فروش بود، تا علاوه بر کیفیت محصول مورد نظر، قیمت مناسبی را نیز دارا باشند.
البته در استان هایی که رونق زنبورداری را شاهد بوده ایم، مانند استان هایی چون لرستان، کردستان، اردبیل، مازندران، خوزستان و اصفهان، بیش از دیگر استان ها شاهد وجود مراکز فروش انواع لوازم زنبورداری بوده ایم که تنها دغدغه باقی مانده، شناخت معتبرترین آنها می باشد.
حتما می دانید که یکی از فرآورده های حاصل شده از زحمات بی وقفه زنبورداران، تولید انواع عسل طبیعی و ارگانیک بوده است که امروزه در تمامی دنیا از مشهوریت خاصی برخوردار بوده و  مصرف کنندگان بیشماری را داشته است.
حال آیا می دانید که در انجا فرآیند تولید عسل و برداشت آن، چه لوازمی مورد نیاز بوده است؟ آیا می دانید که دستگاه استراکتور عسل، چه نقشی را در این امر داشته است؟

فرآیند برداشت عسل

همانطور که می دانید، انواع عسل های گیاهی و طبیعی، از جمع آوری شهد شیرین گل های گیاهان و ذخیره سازی آنها در کندوهای ذخیر شهد توسط زنبورهای کارگر تولید گردیده اند و هنگام برداشت عسل نیز، بکار گیری از لوازمی می تواند این امر را آسان تر جلوه دهد.
زنبورداران با بیرون آوردن تک تک قابها از داخل کندو و دور نمودن زنبورهای پیرامون آن، با استفاده از دستگاهی به نام دودی و یا جارو نمودن باقی زنبورها به داخل کندو با استفاده ار برس های مخصوص،  می توانند این قابها را در داخل دستگاهی به نام استراکتور عسل قرار داده تا با استفاده از نیروی گریز از مرکز دستگاه و نیروی جاذبه موجود در آن، عسل به ته این دستگاه رفته و از شیرهای تخلیه، خارج گردد.
پس از خارج نمون عسل از دستگاه استراکتور عسل، که عمدتا 4 تا 6 قاب را در خود جای می دهند، آن را با عبور دادن از توری هایی اقدام به از میان بردن مواد و ذرات خارجی موجود در عسل می نمایند.
گفتنی است که دستگاه استراکتور عسل که امروزه در دو نوع دستی و برقی وجود داشته، با توجه به میزان بازده و کارآیی خود قیمت گذاری شده، اما خب نوع دستی آن از قیمت مناسب تری برای تمامی زنبورداران به خصوص زنبوردارانی که تازه وارد هستند و امر اقتصادی برایشان مهم بوده، را می تواند شامل گردد.
برای آگاهی از قیمت خرید دستگاه استراکتور عسل که در بهترین کیفیت و بالاترین بازدهی خود موجود بوده است، می توانید با نمایندگی های معتبر فروش انواع لوازم زنبورداری در سراسر کشور، ارتباط داشته باشید.