آیا می دانید که بهترین و تأثیرگذارترین روش مصرف پودر ژل رویال به چه صورت می باشد؟ آیا می توان ژل رویال را به صورت عمده با قیمت ارزانتری خریداری نمود؟
امروزه در فروشگاه های فروش انواع محصولات زنبورعسل، بدون شک نام ژل رویال را شنیده اید و باید بدانید که این ماده، از اهمیت بسیار بالایی هم در کندوهای عسل و هم برای انسان ها برخوردار بوده است.
ژل گیاهی رویال که مایعی سفید و مایل به زرد رنگ بوده، در کندوهای عسل نقش عمده ی تغذیه ای و تأمین نیازهای پروتئینی و ویتامینی زنبورها را ایفا نموده که زنبورهای نوزاد برای رشد و نمو و زنبور ملکه برای بارور شدن، به مصرف این ماده، نیاز مبرم داشته اند.
گفتنی است که آزمایشات گوناگون بر روی ترکیبات ژل رویال، نشان دهنده ترکیباتیی چون انواع مواد معدنی، مواد ویتامینی، آب، کربوهیدارت، اسیدهای چرب ضروری، کلاژن، استیل کولین و دیگر ترکیبات مهم بوده که این ماده را علاوه بر کندو عسل، مفید برای کاربردهایی در صنعت پزشکی و ساخت لوازم بهداشتی و آرایشی برای انسان ها نیز مورد اهمیت واقع گردیده است.
امروزه با توجه به اینکه ژل رویال ماده ای حساس بوده، بلافاصله پس از جمع آوری از کندوهای عسل، آن را به صورت پودر روانه بازارهای فروش نموده اند که شاهد وجود پودر ژل رویال خالص همراه با عسل طبیعی و گرده گل یا دیگر اشکالی چون کپسول ژل رویال، بوده ایم.

کاربردها و خواص ژل رویال

همانطور که متوجه شدید، ژل رویال ماده ای با ترکیبات بی نظیر و استثنایی بوده که نقش بسیار عمده ای را در تغذیه لاروها و زنبور ملکه در کندوهای عسل داشته است.
اما باید گفت که امروزه با انجام آزمایشات گوناگون، نشان داده شده که مصرف ژل رویال برای انسان ها هم می تواند خواص منحصربفردی را دارا باشد. از مهم ترین صنایع بهره گیرنده از ژل رویال، می توان به صنعت پزشکی و صنایع تولید لوازم آرایشی و بهداشتی اشاره داشت.
در پزشکی، مصرف ژل رویال همراه با عسل طبیعی و عمدتا به صورت زیر زبانی، می تواند خواصی مفید در درمان نازایی و ناباروری، مشکلات اعصاب و بهبودی سرطان را دارا باشد.
کلاژن، نام ماده ای ارزشمند در اکثر لوازم آرایشی و بهداشتی بوده که خاصیت شاداب سازی و جوان سازی پوست را برای انسان ها به همراه داشته و به واسطه وجود آن در ژل رویال، امروزه در ساخت لوازم آرایشی، از این ماده استفاده شده است.
در حال حاضر توصیه می گردد که تمامی محصولات زنبورعسل را از نمایندگی های معتبر فروش در سراسر کشور تهیه نمایید که در این صورت است که می تواند با قیمت مناسب تری به صورت عمده نیز تهیه گردد.