امروزه شرایط بسیار مناسبی برای صادرات انواع عسل طبیعی و ارگانیک به خصوص عسل آویشن به وجود آمده تا نیاز بازار به عسلی اصل و با قیمت ارزان، تأمین گردد.
آیا می دانید که یکی از انواع عسل های مفید دارویی و شناخته شده در اکثر مناطق کشور، عسل آویشن بوده است؟ آیا می دانید که عسل آویشن از جمله انواع بهترین عسل های موجود در بازار برای بیماران دیابتی بوده است؟
به طور کلی می توان گفت که یک عسل طبیعی و خالص که تولید شده از شهد شیرین گل های انواع گیاهان دارویی مفید توسط زنبورهای عسل بوده، ترکیباتی چون انواع مواد معدنی، ویتامین ها، کربوهیدرات و انواع مواد قندی ساده را دارا می باشد و به هیچ وجه نمی توان از نقش فزاینده ی تغذیه ای و درمانی آن، چشم پوشی نمود.
اما همواره نکته ای که پیرامون مصرف عسل وجود داشته، وجود مواد قندی موجود در ترکیبات آن می باشد که همواره افرادی که دچار اضافه وزن بوده و یا اینکه مبتلا به بیماری دیابت بوده اند را، دچار دغدغه هنگام مصرف نموده است.
پیرامون اضافه وزن باید گفت که بر خلاف تصورتان، مواد قندی ساده موجود در عسل که شامل گلوکز و فروکتوز می باشند، هیچ عوارضی را برای افزایش وزن منجر نمی گرددند و جالب است بدانید که این مواد قندی می توانند در افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن موثر باشند و منجر به چربی سوزی سریع گردند.

مصرف عسل برای دیابتی ها

با توجه به اینکه امروزه شمار افراد دارای بیماری دیابت بسیار زیاد شده، تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور و حتی در دنیا، توانسته اند انواع عسل های کاملا طبیعی و خالص را خاص بیماران دیابتی، تولید نمایند که گفتنی است دارای ساکارز کمتر از یک درصد بوده اند.
به توصیه مشاورین تغذیه و گوارش، بیماران دیابتی در هنگام خرید انواع عسل طبیعی از مراکز فروش معتبر، باید تلاش جدی نمایند، چرا که وجود انواع عسل های تقلبی موجود در بازار و مصرف آنها، می تواند عوارضی جبران ناپذیر را برای دیابتی ها به همراه داشته باشد.
خالص بودن و ارگانیک بودن عسل، از مهم ترین ویژگی های یک عسل برای مصرف تمامی افراد در سنین مختلف بوده و درصد پایینی از ساکارز هم از دیگر ویژگی های عسل مخصوص بیماران دیابتی است.

عسل آویشن

عسل آویشن برای دیابتی ها

عسل آویشن که از شهد شیرین و معطر گل های این گیاه تولید گردیده، دارای رنگ قرمز و سرشار از انواع ویتامین هایی چون A و E بوده است که دارای طبعی گرم و خشک می باشد. عسل آویشن تولید شده، دارای درصد پایینی از ساکارز بوده و می توان گفت که یکی از مناسب ترین انواع عسل های تولید شده برای بیماران دیابتی بوده است.
با توجه به اینکه گیاه آویشن در اکثر مناطق معتدل کشور روییده است، شاهد تولید بهترین و مرغوبترین عسل آویشن در استان هایی چون لرستان، کردستان، اردبیل و اصفهان بوده ایم و خوشبختانه صادرات عسل آویشن مرغوب، از رونق خوبی برخوردار بوده است.
انواع عسل بسته بندی شده در بهترین شرایط و تست شده در آزمایشگاه های تست مرغوبیت عسل، صادراتی با قیمت ارزان را به تمامی بازارهای سراسر کشور، شامل گردیده است.