آیا می دانید که عسل مناسب برای بیماران دیابتی، بایستی چه مشخصاتی را داشته باشد؟ آیا مراکز فروش معتبر انواع عسل طبیعی و دیابتی را در کشور می شناسید؟
حتما می دانید که یک عسل طبیعی، ماده ای سرشار از انواع مواد قندی چون گلوکز، فروکتوز و ساکاروز می باشد که گفتنی است چیزی بیش از 85 درصد این ماده غذایی و دارویی را تشکیل می دهد. اما آیا این مواد قندی می توانند برای افرادی چون دیابتی ها، مضر باشند؟
شایان ذکر که اگر عسلی مستقیما از کندو عسل و یا از شهد گل های گیاهان دارویی و بدون هیچ ماده ی افزودنی مانند آب و شکر، تهیه و مصرف گردد، دارای تمامی مواد قندی ساده و مونوساکاریدی بوده که به هیچ عنوان عوارضی را برای انسان ها نداشته اند، اما برای افراد دیابتی مسئله فرق می کند.
باید گفت که یکی از نشانه های یک عسل خالص و طبیعی، وجود کمتر از 5 درصد ساکاروز در ترکیبات آن می باشد که خب برای انسان های عادی مناسب بوده است. اما برای افراد دیابتی، مناسب ترین عسل، عسلی با ساکاروز کمتر از حتی یک درصد می باشد. برخی از پزشکان به سبب اینه در بازار انواع گونه های عسل تقلبی و با درصد ساکاروز بالا وجود داشته، بیماران دیابتی خود را از مصرف عسل منع نموده اند.
اما هم اکنون تمامی افراد به خصوص دیابتی ها می توانند از مراکز فروش معتبر عسل ایرانی، انواع عسل های با ساکاروز پایین و مخصوص دیابتی ها را در کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنند. جهت کسب آگاهی از چگونگی خرید از این مراکز معتبر، می توانید با کارشناسان در این زمینه، ارتباط مستقیم داشته باشید.