فرصت ویژه برای تمامی زنبورداران در سراسر کشور به وجود آمده تا انواع استانداردترین و باکیفیت ترین لباس و کلاه زنبوداری را از مراکز خرید اینترنتی، با قیمت بسیار مناسبی، خریداری کنند.
زنبورداری، حرفه و شغلی بسیار ارزشمند در دنیای امروزی لقب داشته و در بیشتر نواحی دنیا، افراد بسیاری، علاقه مند به این حرفه و صنعت بوده اند. به خصوص در ایران که به دنبال وجود تنوع فراوان در پوشش گیاهی خود، امروزه زنبورداران توانسته اند در تولید فرآورده های زنبورعسل و عرضه آن به بازار، نقش مهمی را ایفا کنند.
ارزشمندی این حرفه تا آنجایی بوده که امروزه، عسل طبیعی به عنوان یکی از فرآورده های ارزشمند زنبورعسل، به یکی از مقوی ترین و خوشمزه ترین مواد غذایی تبدیل گردیده و خواص مفید دارویی و درمانی را نیز داشته است.
پس با توجه به اهمیتی که این صنعت در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه داشته، زنبورداران می بایستی با آگاهی کامل از شرایط زنبورداری، بهترین و باکیفیت ترین فرآورده ها را به بازار عرضه کنند و بابستی تلاشی جدی در این راستا، صورت دهند.
اما خب حتما می دانید که تولید فرآورده های زنبورعسل به خصوص عسل طبیعی، دشواری ها و پیچیدگی های خاص خود را داشته و زنبورداران اگر بتوانند مراکز زنبورداری های خود را از امکانات و تجهیزاتی پیشرفته برخودار کنند، می توانند در تولید میزان باکیفیت تر و بهتر این فرآورده ها، امری پر بازده تر را صورت داده باشند.
آیا می دانید که یکی از اقدامات مهم در تهیه تجهیزات زنبورداری، خرید لوازمی برای ایمنی کار است؟ آیا می دانید که هیچ زنبورداری از نیش بی امان زنبورهای مهاجم، مصون نبوده و این امر می تواند مانع از ادامه فعالیت مفید یک زنبوردار گردد؟

لباس زنبورداری

لباس و کلاه زنبورداری

حتما می دانید که در هر حرفه و صنعت، بخش ایمنی کار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تولیدکنندگان همواره بایستی در بالاترین ایمنی و آسودگی خاطر، اقدامات مهم در کار را صورت دهند.
زنبورداری هم از این قاعده مستثنا نیست. بله یک زنبوردار، هنگام انجام اقداماتی گوناگون، مانند برداشت عسل از کندو، جابجایی درب کندو، نظافت کندو و بازدید کندو عسل، با بیش از هزاران هزار زنبور در کلنی های مواجه می گردد که هر عکس العمل ناخواسته، می تواند منجر به عصبانیت آنها گردد و با نیش خود، مانع از فعالیت زنبوردار گردند.
این امر به خصوص برای زنبورداران تازه کار بیشتر پیش آمده، چرا که هنوز زنبورها با آنها آشنایی نداشته اند. پس طبیعی به نظر می رسد که هم زنبورداران باتجربه و هم تازه کار، نسبت به تهیه لوازم فردی مانند لباس و کلاه زنبورداری، اقدام کنند.
لباس زنبورداری، از جنس پارچه و الیاف باکیفیت، در دو نوع کلاه دار و بدون کلاه عرضه شده است. پیرامون رنگ لباس زنبورداری هم باید گفت که رنگ روشن و سفید، از رنگ های مورد خوشایند زنبورها بوده و لباس های تیره، مورد خوشایند نیست به همین جهت عمده لباس های زنبورداران، سفید می باشد.
کلاه توری که از لوازمی مهم به شمار آمده، صورت و گردن زنبورداران را از نیش زنبورها مصون داشته است. توری این کلاه جهت دید بهتر، باید سفید باشد و خب از کیفیت بالایی هم برخوردار بوده باشد.
خوشبختانه امروزه زنبورداران می توانند با یک قیمت خوب، از طریق سایت های معتبر اینترنتی، انواع لباس و کلاه زنبورداری و حتی دیگر لوازم تخصصی و پیشرفته زنبورداری را خریداری کنند.
زنبورداران می توانند جهت کسب اطلاع بیشتر، با کارشناسان و مشاورین این مراکز، در ارتباط مستقیم باشند.