برای اطلاع از قیمت به روز گرده گل عسل به صورت عمده و خرده در بازار، با ما همراه باشید.
گرده گل یا گرده زنبور عسل که گاهی اوقات حتی غذای کامل نیز خوانده می شود، حاوی تمام انواع ریزمغذی های ضروری برای سلامت بدن است و تقریبا 40 درصد از آن را پروتئین تشکیل می دهد که تمام این پروتئین ها قابل استفاده و مفید هستند.
بله در صنعت زنبورداری و پرورش زنبورعسل؛ تنها عسل طبیعی جز فرآورده های مهم زنبورعسل نبوده و امروزه در اکثر فروشگاه های معتبر عرضه عسل طبیعی، انواع دیگر فرآورده هایی چون گرده گل و یا ژل رویال نیز به فروش رسیده اند که از خواص مفید دارویی و درمانی برخوردار هستند.
اما آیا می دانید که گرده گل موجود بر روی پرچم گل های گیاهان یا همان اسپرم گیاهی، چگونه جمع آوری می گردد؟ آیا می دانید که وجود گرده گل در کندو عسل، چه نقشی داشته و امروزه آن را به چه صورت به بازار عرضه نموده اند؟

گرده گل عسل

گرده گل در کندو عسل

گفتنی است که در طبیعت، نمی تواند ماده ای همچون گرده گل را پیدا کرد که سرشار از انواع مواد معدنی مانند آهن، روی، کلسیم، انواع ویتامین ها، پروتئین ها و اسیدهای آمینه باشد که تنها زنبورهای عسل بوده که توانایی جمع آوری این ماده ارزشمند را دارا بوده اند.
بله زنبورهای کارگر، با عمل گرده افشانی بر روی گل های گیاهان، انواع گرده گل موجود در طبیعت را به صورت دانه هایی ساچمه ای شکل، در پاهای کیسه ای خود ذخیره کرده و با خود به داخل کندو آورده اند.
شایان ذکر که گرده گل در کندو عسل، نقش تغذیه ای بسیار مهمی داشته و وجود آن جهت رشد و ادامه حیات نوزادان زنبور، بسیار زیاد لازم و ضروری بوده است. پس قرار داشتن کلنی های زنبورعسل در مناطقی که از گرده گل مرغوبی برخوردارند، می تواند یکی از مهم ترین مسایل در زنبورداری نیز باشد.
اگر بخواهیم از نقش دیگر گرده گل در کندو مورد دیگری را عنوان کنیم، رابطه مستقیم میزان گرده گل، با ترشح زهر زنبورعسل بوده که هر چه میزان گرده گل مرغوبتری در محیط وجود داشته باشد، زنبورداران می تواند میزان زهر بیشتری را از زنبورعسل استخراج کنند.
حال با توجه به اینکه از نقش گرده گل در کندو عسل آگاه شدید، آیا می دانید که امروزه زنبورداران این ماده ارزشمند را برای مصرف انسان ها به بازار عرضه داشته اند و از خواص مفید دارویی و درمانی برخوردار بوده است؟

گرده گل عسل

گرده گل و فواید درمانی آن

همانطور که متوجه ترکیبات موجود در گرده گل شدید، باید بدانید که زنبورداران با استفاده از نصب تله گرده گیرهایی در مسیر ورود به کندوها، توانسته اند انواع گرده گل خاص را جمع آوری کرده و به صورت خشک شده در بسته بندی های گوناگون، روانه بازارهای فروش محصولات زنبورعسل نموده اند.
گرده گل در بازار، به صورت پودر خالص وجود داشته که می تواند همراه با عسل طبیعی و آب، مصرف گردد. توجه داشته باشید که گرده گل باید خالص و بدون هیچ آلودگی باشد تا مبادا عوارضی جدی برای مصرف کنندگانش داشته باشد.
مصرف گرده گل اصل و خالص می تواند خواص منحصربفرد ذیل را برای انسان ها داشته باشد:

  • گرده گل، به درمان بیماری های مربوط به پروستات، کمک تأثیرگذاری نموده است.
  • گرده گل، کنترل کننده علائم دیابت در افراد دیابتی می باشد.
  • مصرف گرده گل، به کاهش وزن و لاغری نیز کمک شایانی می نماید.
  • وجود اسیدهای آمینه در گرده گل، مصرف آن را در درمان مشکلات نازایی و ناباروری، مهم گردانیده است.

با توجه به اهمیت مصرف یک گرده گل کاملا خالص و اصل، شما می توانید با در ارتباط بودن با نمایندگان مراکز معتبر فروش محصولات زنبورعسل ایرانی، ضمن آگاهی از قیمت گرده گل، بهترین و خالص ترین گرده گل را با قیمت مناسبی نیز خریداری کنید.