آیا می دانید که مصرف گرده گل آلوده می تواند عوارض جدی را برای افراد داشته و مصرف آن اصلا توصیه نمی گردد؟ آیا می دانید که مرغوبترین گرده گل زنبورعسل در بازار، چه قیمتی را داشته است؟

گرده گل زنبورعسل
، یکی از پرخاصیت ترین و ارزشمندترین فرآورده ها و محصولات زنبورعسل بوده که بسته به نوع گیاهی که زنبورهای کارگر بر روی آنها عمل گرده افشانی را صورت داده اند، می تواند از خواص و ترکیبات منحصربفردی برخوردار باشد.
اما به طور کلی می توان گفت که ترکیباتی از جمله انواع مواد معدنی به خصوص روی، انواع ویتامین ها، اسیدهای آمینه و پروتئین، از جمله مواد و ترکیبات اصلی موجود در یک گرده گل خالص بوده که به جرئت می توان نام غذای کامل را به این ماده ارزشمند اختصاص داد.
زنبورهای کارگر با انجام عمل گرده افشانی بر روی گل های گیاهان دارویی، اقدام به ذخیره سازی گرده گل آنها در کیسه های مخصوص در پاهای عقب خود کرده و جهت تأمین نیاز تغذیه ای زنبورهای نوزاد، به کندو عسل وارد نموده اند.
شایان ذکر است که وجود گرده گل و تأمین آن توسط زنبورهای کارگر برای نوزادان زنبور خیلی اهمیت داشته و بدون گرده گل، ادامه حیات زنبورهای نوزاد و رشد و تکامل آنان، امکان پذیر نخواهد بود.
حال آیا می دانید که امروزه زنبورداران انواع گرده گل را با نصب تله گرده گیرهایی در محل ورود به کندو عسل، جمع آوری کرده و با توجه به خواص دارویی که داشته، به صورت پودرهایی بسته بندی شده به بازار عرضه داشته اند؟ آیا از فواید مصرف گرده گل خالص و اصل چیزی می دانید؟

گرده گل عسل

چگونه گرده گل خالص تهیه کنیم؟

همانطور که متوجه ترکیبات موجود در یک گرده گل خالص شدید، باید بدانید که امروزه گرده گل از جمله فرآورده های ناب زنبورعسل برای درمان بسیاری از امراض و مشکلات افراد جامعه بوده که البته درصد کمی از افراد، با خواص مصرف این ماده ارزشمند آشنایی داشته اند.
قبل از آنکه به خواص مصرف گرده گل خالص بپردازیم، باید اشاره داشت که حتما توصیه شده تا در هنگام خرید گرده گل، نهایت دقت را داشته باشید تا انواع گرده گل های آلوده و نامرغوب را خریداری نکنید، چرا که عدم مصرف آن خیلی بهتر است تا اینکه بخواهید یک گرده گل آلوده مصرف کنید و دچار برخی از عوارض و مشکلات جدی گردید.
باید گفت که در خرید تمامی محصولات زنبورعسل به خصوص گرده گل، که احتمال وجود ناخالصی ها و آلودگی ها وجود داشته، تنها مراکز فروش معتبر و مجوزدار را انتخاب کنید تا دغدغه ای پیرامون کیفیت آن نداشته باشید.
گفتنی است که با توجه به آزمایشات صورت گرفته بر روی ترکیبات گرده گل و طبق گفته مشاورین و متخصصین، مصرف یک گرده گل خالص، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • مصرف گرده گل خالص می تواند در درمان کم خونی موثر باشد.
  • گرده گل می تواند اثرات و علائم مربوط به بیماری دیابت را کاهش دهد.
  • کرده گل توانسته اثرات مثبت ضدسرطانی را دارا باشد.
  • مصرف گرده گل توسط مردان مسن، می تواند آنان را در برابر مشکلات و بیماری های پروستات، مصون دارد.
  • مصرف گرده گل به سبب دارا بودن پروتئین کافی و انواع مواد مغذی، می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر بوده و به عنوان یک مکمل غذایی برای ورزشکاران نیز تلقی گردد.

در حال حاضر شما می توانید با ارتباط داشتن با نمایندگان معتبر فروش انواع محصولات زنبورعسل، مراکز معتبر خرید این محصولات در سراسر کشور را بشناسید و ضمن آگاهی از قیمت آنها به خصوص گرده گل خالص، خریدی آگاهانه را صورت دهید.