آیا می دانید که بهترین زمان و طریقه مصرف ژل رویال چیست؟ آیا می دانید که امروزه کدام مراکز فروش محصولات زنبورعسل، ژل رویال خالص و اصل که خواص بیشتری داشته را عرضه نموده اند؟
ژل رویال که با نام غذای ملکه یا شاه انگبین در فروشگاه های محصولات زنبورعسل شهرت داشته، ماده ای با ترکیباتی منحصربفرد بوده که جدا از آن که نقش تغذیه ای مفیدی را در کندو عسل دارا می باشد، خواص درمانی بسیاری را برای انسان ها نیز به همراه داشته است، البته به شرط آنکه مرغوبترین نوع آن تهیه و مصرف گردد.
زنبورهای کارگر در واقع ژل رویال را به عنوان یک منبع مهم مواد معدنی و ویتامین ها برای زنبور ملکه دانسته اند و این ماده، تغذیه زنبور ملکه تا پایان عمر محسوب می گردد و تمامی ویژگی های موجود در زنبور ملکه مانند بارور شدن و یا چثه ی بزرگتر آن، ناشی از همین تغذیه از ژل رویال می باشد.
آیا می دانید که ترکیبات موجود در ژل رویال چه بوده و مصرف آن برای انسان ها چه خواصی داشته است؟ بهترین زمان مصرف ژل رویال و بهترین روش مصرف آن، چه می باشد؟

مصرف ژل رویال

ترکیبات و خواص ژل رویال

زنبورداران ژل رویال را که در واقع مایعی سفید رنگ و مایل به زرد بوده، از کندو عسل خارج کرده و به سبب آنکه این ماده در معرض نور و حرارت به سرعت فاسد می گردد، آن را به صورت پودرهایی بسته بندی شده و فریز شده، نگه داری و عرضه نموده اند.
گفتنی است که در برخی از فروشگاه های معتبر محصولات زنبورعسل، ژل رویال همراه با عسل طبیعی به فروش رسیده که گفتنی است مصرف ژل رویال همراه با عسل و آن هم به صورت زیر زبانی، از جمله بهترین روش های مصرف ژل رویال بوده، چرا که بهتر وارد خون انسان ها می گردد و تأثیرگذاری بیشتر و سریعتری داشته است.
شایان ذکر که مصرف ژل رویال به صورت ناشتا می تواند بیشترین خواص را به بدن انسان ها جذب نماید و با توجه به ترکیبات ذکر شده در ذیل، برای مصرف ژل رویال خالص می توان خواص درمانی ذیل را نام برد:

  • ژل رویال دارای اسیدهای آمینه و چرب ضروری بوده که گفتنی است مصرف این ماده ی ارزشمند توانسته به درمان مشکلات نازایی و ناباروری در مردان و زنان، کمک شایانی کند.
  • مصرف ژل رویال که دارای ماده ای به نام HAD10 بوده، خاصیت بالای ضدسرطانی را دارا می باشد.
  • ماده ای به نام استیل کولین در ترکیبات ژل رویال، سبب شده تا مصرف این ماده، از بیماری های عصبی، استرس و آلزایمر جلوگیری نماید.

این موارد شاید خواص مهم مصرف ژل رویال طبیعی بود و با توجه به ترکیبات دیگر موجود در آن، می توان خواص منحصربفرد درمانی دیگری را نیز برای مصرف ژل رویال نام برد.
شما می توانید بهترین و باکیفیت ترین انواع ژل رویال خالص و یا همراه با عسل طبیعی را، از مراکز فروشگاهی معتبر در زمینه پخش انواع محصولات زنبورعسل ایرانی، خریداری کنید.