عسل سفید چیست و چگونه می توان از خواص مصرف آن آگاهی پیدا کرد؟ قیمت خرید انواع عسل سفید در بازارهای خرید و فروش عسل، چه نرخی داشته است؟
عسل سفید یکی از گونه های عسل طبیعی بوده که نسبت به انواع گونه های معروف و مشهور عسل های دارویی که رنگ تیره تری داشته اند، از عطر و طعم کمتری برخوردار بوده که البته در مقابل می تواند خواص مفیدی را در پزشکی داشته باشد.
به طور کلی تمامی مصرف کنندگان عسل طبیعی، خواهان شناسایی بهترین گونه از عسل طبیعی برای درمان بیماری ها و حفظ سلامت خود بوده اند و طبق توصیه مشاورین تغذیه و گوارش، مصرف روزانه عسل طبیعی و خالص، می تواند اثرات مثبت تغذیه ای و دارویی را برای تمامی انسان ها دارا باشد. حال آیا می دانید که عسل سفید چیست و چه خواصی را دارا بوده است؟

عسل سفید

عسل سفید چیست؟

عسل سفید خام، نوعی عسل بدست آمده مستقیما از کندو عسل و بدون پردازش می باشد که سرشار از آنتی اکسیدان ها بوده و عمدتا گل هایی چون یونجه، مریم گلی و شبدر سفید برای تولید عسل سفید مورد استفاده زنبورداران قرار گرفته است.
شایان ذکر است که عسل سفید خام بدون اضافه کردن هیچ گرمایی از کندو عسل برداشت شده و مستقیما بسته بندی می گردد که گفتنی است همین امر می تواند در از میان نبردن اثرات آنتی اکسیدانی عسل سفید موثر باشد و خواص منحصربفرد دارویی را دارا باشد.

خواص عسل سفید

همانطور که متوجه شدید، عسل سفید بدون هیچ پردازش و افزودن گرمایی، روانه بازار شده و از جهت حفظ خواص منحصربفرد خود و به خصوص خواص آنتی اکسیدانی، در بالاترین تأثیرگذاری برخوردار بوده است.
برای مصرف عسل سفید مرغوب، خواص منحربفرد دارویی ذیل را برشمرده اند:

  • عسل سفید به سبب دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی خود، در جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد موثر بوده و می تواند در درمان سرطان و مشکلات قلبی، بسیار زیاد موثر باشد.
  • مصرف عسل سفید می تواند به درمان گلو دردهای شدبد، کمک شایانی نماید که بهتر است همراه با آبلیمو نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
  • عسل سفید حاوی انواع ترکیبات ضدباکتریایی و ضدعفونی کنندگی بوده که مصرف آن می تواند در درمان زخم های پوستی بسیار زیاد موثر باشد.
  • مصرف عسل سفید می تواند به درمان مشکلات گوارشی و معده درد و روده دردر، کمک شایانی را نماید.

نکته قابل توجهی که در مقابل تعداد بیشمار خواص مصرف عسل خام وجود داشته، این امر بوده که طبق آزمایشات صورت گرفته، مصرف عسل خام به افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند و یا به نوزادان زیر یک سال، توصیه نشده و امکان بروز علائمی چون مسمومیت غذایی و یا تب را در پی داشته است.
برای آگاهی از دیگر خواص مصرف عسل سفید و همچنین قیمت خرید آن در بازارهای فروش عسل ایرانی، می توانید با مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.