آیا می دانید که عسل سرعین، از جمله بهترین سوغاتی های استان اردبیل بوده که در مرغوبترین و ممتازترین نوع خود تولید گردیده و با قیمت مناسبی توسط مراکز معتبر، فروش مستقیم داشته است؟
قطعا اگر شما هم به استان اردبیل سفر نموده باشید، باید بدانید که امروزه یکی از سوغاتی های معروف این استان، عسل طبیعی می باشد که حتما از انواع گونه های عسل سرعین و تولید شده در دامنه سبلان، شما هم خریداری نموده اید.
امروزه به جرئت می توان گفت که درصد بالایی از خانواده های ایرانی، عسل طبیعی را در برنامه غذایی روزانه خود مصرف نموده اند و در این میان، شاید بتوان مصرف کنندگان عسل را به دو دسته تقسیم بندی کرد.
دسته اول مصرف کنندگانی بوده اند که تنها قیمت عسل برایشان مهم بوده و بدون توجه به کیفیت آن، اقدام به خریداری می کنند. دسته دوم مصرف کنندگان جدی عسل طبیعی بوده که به هیچ وجه کیفیت را فدای قیمت نکرده و خواهان عسلی با کیفیت مطلوب و کاملا خالص می باشند، زیرا می دانند که این تنها مصرف عسل خالص هست که خواص فوق العاده ی دارویی و تغذیه ای را دارا بوده است.
برای مصرف کنندگان دسته دوم، باید گفت که امروزه تنها راهکار تهیه عسل مرغوب و خالص، شناخت تولیدکنندگان معتبر و مراکز مجوزدار آنان در زمینه عرضه انواع عسل ناب بوده است. آیا می دانید که امروزه استان اردبیل، از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی در کشور نام داشته است؟

عسل سرعین

عسل ممتاز سرعین اردبیل

بله امروزه استان اردبیل، به دنبال دارا بودن استعدادی بکر در مراتع و دامنه های کوهستان سبلان از نظر شرایط اقلیمی مساعد و وجود تنوع در پوشش گیاهی، توانسته چیزی بیش از 5 هزار تن انواع گونه های عسل طبیعی را در سطح استان تولید و در این زمینه، رتبه اول را در کشور دارا باشد.
در دامنه های سبلان و نزدیک به شهرستان سرعین، شاهد تولید انواع گونه های مختلفی از عسل طبیعی هم چون عسل گون، عسل آویشن و عسل بابونه به میزان انبوه تری بوده ایم که هر یک از آنها از خواص درمانی مفیدی برخوردار بوده اند.
مصرف عسل طبیعی و خالص سرعین، می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات شایع در افراد، مانند مشکلات گوارشی، قلبی و کلیوی، موثر باشد. عسل گون یکی از گونه های مشهور و پرفروش عسل طبیعی بوده که علاوه بر خواص عمومی عسل، یکی از مفیدترین عسل های تولید شده برای بیماران دارای کم خونی بوده است.
جالب است بدانید که در مراکز فروش انواع عسل سبلان در سرعین اردبیل، عسل آویشن با درصد ساکارز مناسبی که داشته، علاوه بر میزان مرغوبیتش، مناسب ترین عسل برای افراد دیابتی نیز بوده که با قیمت مناسبی به فروش رسیده است.
شما می توانید با ارتباط داشتن با مراکز فروش معتبر عسل سبلان، بدون هیچ واسطه و افزایش قیمتی، انواع عسل ناب و ممتاز را با قیمتی مناسب به طور مستقیم از عرضه کنندگان معتبر آن خریداری کنید.