آیا می دانید که بهترین عسل طبیعی ایرانی در کدام مراکز معتبر تولیدی در کشور عرضه می گردد؟ انواع عسل طبیعی ایران به کدام بازارهای خارجی صادرات داشته است؟
امروزه به جرئت می توان کشور ایران را از مناطق مستعد در پرورش زنبورعسل و زنبورداری در دنیا معرفی کرد که توانسته به دنبال دارا بودن طبیعتی پراستعداد و خدادادی بکر، بیشترین بهره را در تولید انواع فرآورده های زنبورعسل، به خصوص عسل طبیعی ببرد.
اهمیت وجود عسل در برنامه غذایی انسان ها، سبب شده تا امروزه مراکز تولیدی معتبر در کشور، همواره رقابتی جدی بر سر میزان کیفیت عسل تولیدی داشته باشند و با مجهز نمودن مراکز تولیدی خود به آزمایشگاه های کنترل کیفی عسل، تلاشی جدی پیرامون موفقیت در این بازار رقابت را داشته اند. 
بله هیچ امری مهم تر از سلامتی انسان ها نبوده و از گذشته تا به امروزه هیچکس نمی تواند از نقش فزاینده و بسیار تأثیرگذار مصرف عسل طبیعی در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه چشم پوشی کرده باشد.
بنظر می رسد که با توجه به شرایط ایده آلی که در اکثر مناطق کشور ایران وجود داشته، امروزه تجارت عسل، تجارتی پرسود لقب گرفته و همواره شاهد درخشش نام عسل ایرانی در بازارهای خارجی نیز بوده ایم.
حال آیا می دانید که امروزه معتبرترین تولیدکنندگان عسل طبیعی ایرانی، در کدام استان ها فعالیت داشته اند و امروزه صادرات بهترین عسل ایرانی، به کدام بازارهای خارجی صورت گرفته است؟

بهترین عسل

مراکز معتبر تولید عسل ایرانی

در کشور ما، عسل طبیعی از جمله پرفروش ترین و محبوب ترین ماده غذایی شناخته شده در میان اکثر خانواده ها بوده که کمتر کسی وجود داشته که از مصرف عسل طبیعی بی بهره بوده باشد و خواص منحصربفرد و معجزه آور عسل طبیعی را درک نکرده باشد.
همانطور که متوجه شدید، شرایط مساعد در کشور ما، سبب شده تا خوشبختانه تولیدکنندگانی معتبر از انواع گونه های عسل طبیعی و دارویی دارا باشیم که همواره توانسته اند گامی مهم را در حفظ سلامت انسان ها برداشته باشند.
امروزه استان هایی چون لرستان، کردستان، اردبیل، همدان، اصفهان و خوزستان از جمله تولیدکنندگان معدود اما معتبر عسل طبیعی در کشور هستند که با مجهز بودن به تمامی استانداردها و آزمایشگاه های کنترل کیفی، توانسته اند انواع عسل مرغوب و شناسنامه دار را روانه بازارهای فروش نمایند.
گفتنی است که در این میان، استان اردبیل رتبه اول را در میزان تولید سالیانه عسل طبیعی در مراکز زنبورداری های خود داشته و استان لرستان، در زمینه مرغوبیت عسل تولید شده، رتبه اول را به نام عسل لرستان اختصاص داده است.
با توجه به وجود این تولیدکنندگان معتبر و شرکت های بسته بندی عسل طبیعی، با سرمایه گذاری های مناسب صورت گرفته، امروزه شاهد صادرات انواع بهترین عسل ایرانی، به دیگر کشورهایی چون امارات، عراق، ترکیه و روسیه بوده ایم که امید است این میزان صادرات نیز با افزایش قابل توجهی نیز برخوردار باشد.
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون صادرات انواع عسل ایرانی به بازارهای داخلی و خارجی و ارتباط داشتن با مراکز صادراتی معتبر در کشور، می توانید با مشاورین در این حوزه، ارتباط برقرار کنید.