آیا با نرخ قیمت انواع بره موم خالص عسل در بازار آگاهی داشته اید؟ امروزه از بره موم چه موارد کاربردی در صنایع گوناگون گردیده است؟
بره موم همانند دیگر فرآورده های زنبورعسل مانند گرده گل و ژل رویال، عمدتا در اکثر بازارهای فروش انواع محصولات زنبورعسل، به عرضه رسیده و با توجه به واردات انواع بره موم چینی با کیفیت بسیار پایین و با دارا بودن ناخالصی هایی، تهیه آن هم از مراکز معتبر توصیه شده است.
بره موم ماده ای تیره رنگ بوده که ترکیباتی تشکیل دهنده از شیره درختان، رزین گیاهان، گرده و موم عسل را داشته که توسط زنبورهای کارگر تولید شده تا دو نقش اساسی را در کندوهای عسل ایفا نماید:

  1. اول آنکه بره موم به سبب خاصیت ضدباکتری و ضدانگلی که داشته، در ابتدای محل ورود زنبورها به داخل کندو قرار گرفته، تا مانع از شیوع بیماری ها به داخل کندو عسل با ضدعفونی نمودن پاهای زنبورها گردد.
  2. دو آنکه در واقع وجود درزهایی در کندوهای عسل به ویژه کندوهای چوبی، سبب شده تا زنبورهای کارگر این درزها را عنوان یک تحدید برای کندو در نظر بگیرند و به خصوص در فصل سرما، این درزها را با بره موم پر می کنند.

امروزه زنبورداران با بهره گیری از تله هایی، توانسته اند بره موم را از کندو عسل جمع آوری کنند که این تله ها بر روی کندوها نصب شده و چون دارای سوراخ هایی بوده، باز هم زنبورها این درزها را نشانه تحدید کندو دانسته و آنها را با بره موم، پر می کنند. این روش جمع آوری بره موم، روش صنعتی نام داشته که بیشتر برای کاربردهای تجاری از بره موم، مورد استفاده قرار گرفته است.
حالا حتما این سوال برایتان پیش آمده که اولا بره موم، چگونه در بازار به فروش رسیده و دوما اینکه کاربردهای گوناگون از بره موم در صنعت، چیست؟

چگونگی عرضه بره موم

گفتنی است با توجه به این امر که بره موم، خواصی چون، ضدباکتریایی، ضدقارچ، ضدانگل و آنتی اکسیدانی داشته، بنظر می رسد که مصرف آن می تواند برای انسان ها هم، خواص مفید دارویی و درمان را دارا باشد.
به همین سبب امروزه بره موم، به صورت پودر در بیشتر بازارها عرضه شده، چرا که مواد موثره ی بیشتری دارد و به راحتی قابل هضم و دفع بوده است.
شایان ذکر که برای مصارف صنعتی، بره موم را به صورت عصاره هایی عرضه داشته اند که می تواند در دسته عصاره های الکلی، آبی و روغنی جای بگیرد. منظور از نام هر عصاره، حلالی بوده که بره موم را در آن قرار داده تا ماده ای خالص با مواد موثره ی بیشتری از آن، حاصل گردد.

قیمت بره موم

موارد مصرف بره موم

همانطور که متوجه ترکیبات بره موم شدید، باید بدانید که امروزه در صنایعی چون پزشکی و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، از موم و بره موم عسل، استفاده های فراوانی شده است.
بره موم با توجه به خواص آنتی اکسیدانی و ضدباکتریایی که داشته، می تواند ماده ای موثر در جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد باشد و به همین سبب می توان آن را به عنوان یک ماده ی ضدسرطانی نیز شناخت.
به همین سبب امروزه با تولید فرآوره ای چون کپسول بره موم، می توان شاهد درمان انواع سرطان هایی چون سرطان دستگاه گوارش و معده، با مصرف این محصول ارزشمند بود.
گفتنی است که از دیگر فرآوره های بره موم، کرم بره موم بوده که توانسته اثرات مثبت درمانی بر پوست دست و صورت افراد برجای گذاشته باشد و از آن دسته می توان به درمان التهابات پوستی، جای جوش و نرم کننده ی پوست دست و صورت، اشاره داشت.
برای آگاهی از قیمت انواع بره موم اصل و خالص موجود در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل و همچنین لیست قیمت فرآوره های بره موم، می توانید با کارشناسان در این حوزه، ارتباط داشته باشید.