آیا می دانید که عسل دن چیست؟ امروزه یکی از معروف ترین و بهترین انواع عسل های تولیدی در استان فارس و شهرستان کازرون، عسل دن بوده که با قیمت مناسبی آماده فروش به صورت مستقیم می باشد.
شاید اگر به استان فارس مسافرت نموده باشید، باید بدانید که در این استان هم زنبورداران بسیاری در شهرستان هایی چون کازرون و اقلید، فعالیت چشمگیری را دارا بوده و امروزه شهرستان کازرون سه نوع از انواع منحصربفردترین گونه های عسل با نام عسل دن، عسل سرحد و عسل کنار طبیعی را به تولید انبوه رسانیده است.
عسل دن، که یکی از انواع عسل های معروف تولید شده در کارزون بوده، از شهد شیرین و معطر گیاه دن تولید گردیده و دارای طبعی معتدل بوده است. گفتنی است که گیاه دن، با نام محلی گهنه در استان فارس شناخته شده که دارای انواع گل های به رنگ بنفش، سفید و صورتی بوده است.
شایان ذکر است که امروزه در کازرون، چیزی نزدیک به 25 هزار کندوی عسل وجود داشته و میزان تولید انواع عسل در آن به مقدار 600 تن در سال نیز خواهد رسید که از دیگر انواع گیاهانی که در کازرون از آنها عسل برداشت می گردد را می توان مواردی چون ختمی، حلیه و بومادران را نام برد.
حال آیا می دانید که خواص مصرف عسل طبیعی دن مخصوص کازرون چه می باشد؟

خواص عسل دن کازرون

لازم به ذکر است که عسل دن کازرونی که در فصل تابستان برداشت می گردد، می تواند خواص درمانی بسیاری چون ضدنفخ معده و تقویت کنندگی دستگاه گوارش، تصفیه خون و جلوگیری از پیشرفت کم خونی در افراد و درمان التهاب و دل درد را دارا باشد.
در حال حاضر با توجه به اینکه اکثر مصرف کنندگان عسل، خواهان تهیه بهترین و طبیعی ترین نوع عسل می باشند، ارتباط داشتن با عرضه کنندگان و نمایندگی های پخش انواع عسل کازرون که فروش مستقیم را در دستور کار خود داشته، می تواند آنها را به خریدی بدون دغدغه از قیمت و کیفیت عسل، برساند.